باسلام
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگری فرمایید قاهر ۳۱۳درچه مرحله ای هست؟کی پرواز خواهد کرد؟موتور این هواپیما سوخو روسی خواهد بود یا ایرانی؟اگه ایرانی هست موتور توربوجت اوج خواهد بود یا توربوفن جهش؟باتوجه به اینکه توربو جت اوج یک موتور نسل۳/5 یا نهایتا نسل۴ است و توربوفن جهش درمرحله کارآزمایی هست و عملکردش فعلا مشخص نیست
ممنونم اگه جوابم را بدید
عده ای از هم وطنان عزیز کامنت گذاشتند که پس چرا وقتی جنگنده نسل پنج و موشک و ... ساختند، نمی تونن ماشین و هواپیما مسافربری بسازند؟!
عرضم به حضورتون که ساخت هواپیما مسافربری و همچنین خلبانی آن، به مراتب ده ها برابر سخت تر از هواپیما و جت جنگنده هستش، لذا اونجا جان ده ها نفر در معرض خطره! اما در جنگنده ها فقط جان ۱ الی ۲ نفر در خطر هستش که اونم می تونن ریجکت کنن!
مسئله ساخت خودرو هم، مسئله علم و تکنولوژی نیست، مسئله مدیریت و منفعت طلبی یه عده است! واقعا تا وقتی مردم حاضرند برای خودرویی مانند پرشیا که تکنولوژی نزدیک به ۳۰ سال پیش رو داره میلیون ها خرج کنن، چرا شرکت و مسئولین به خودشون زحمت بیشتر بدن؟! «ساخت خودروی پیشرفته و بومی با توجه به تعدد مقاله های دانشگاهی در این زمینه و پایه علمی دانشگاه های داخلی، کاملا ممکنه»
اما به هر حال تا وقتی که این جنگنده نسل پنجم به پرواز در آسمان در نیومده، هنوزم وارد کردن شبهه به موجودیت اون، منطقیه.
البته مسئولین مربوطه، وعده پرواز رو امسال «۱۴۰۰» دادن!
واقعا نظری ندارم ولی چند نکته چرا ورودی های موتر انقدر کوچیکه ؟؟
چرا خود جنگنده انقدر کوچیکه ؟؟
میزان مهماتی که میتونه حمل کنه پاسخ گویه نیاز میدان های نبرد امروزی هست ؟
چه موتری قراره روش نصب بشه ؟؟؟
و در آخر اصلا میتونه پرواز کنه ؟؟؟
سلام.باید نوع دو موتوره ان نیز ساخته شود،البته جنگنده قاهر در زمان ریاست جمهور سابق کلید خورد و پیش رفت تا اینکه در دوران دولت تدبیر متاسفانه این طرح و بسیاری از طرحهای دیگر هوافضا و ماهواره را خواباندند به امید مذاکره بی نتیجه،این کم کاری ها باعث شد تا در طول ده سال هنوز خبری از پرواز قاهر منتشری نشده است و فعلا در روی زمین است.
ایرانی واقعی تا خون تورگش جریان داره غیرتش اجازه نمیده دست دشمن به ناموسش به وطنش برسه حالا با هرچی با دست خالی با سنگ باچماق حا لا چی برسه با این امکانات .ترس دشمن هم از همینه واسه همین دست به یاوه گویی میزنن.دست دانشمندای ایرانی درد نکنه ما پشت شما هستیم .
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگری فرمایید قاهر ۳۱۳درچه مرحله ای هست؟کی پرواز خواهد کرد؟موتور این هواپیما سوخو روسی خواهد بود یا ایرانی؟اگه ایرانی هست موتور توربوجت اوج خواهد بود یا توربوفن جهش؟باتوجه به اینکه توربو جت اوج یک موتور نسل۳/5 یا نهایتا نسل۴ است و توربوفن جهش درمرحله کارآزمایی هست و عملکردش فعلا مشخص نیست
ممنونم اگه جوابم را بدید
عرضم به حضورتون که ساخت هواپیما مسافربری و همچنین خلبانی آن، به مراتب ده ها برابر سخت تر از هواپیما و جت جنگنده هستش، لذا اونجا جان ده ها نفر در معرض خطره! اما در جنگنده ها فقط جان ۱ الی ۲ نفر در خطر هستش که اونم می تونن ریجکت کنن!
مسئله ساخت خودرو هم، مسئله علم و تکنولوژی نیست، مسئله مدیریت و منفعت طلبی یه عده است! واقعا تا وقتی مردم حاضرند برای خودرویی مانند پرشیا که تکنولوژی نزدیک به ۳۰ سال پیش رو داره میلیون ها خرج کنن، چرا شرکت و مسئولین به خودشون زحمت بیشتر بدن؟! «ساخت خودروی پیشرفته و بومی با توجه به تعدد مقاله های دانشگاهی در این زمینه و پایه علمی دانشگاه های داخلی، کاملا ممکنه»
اما به هر حال تا وقتی که این جنگنده نسل پنجم به پرواز در آسمان در نیومده، هنوزم وارد کردن شبهه به موجودیت اون، منطقیه.
البته مسئولین مربوطه، وعده پرواز رو امسال «۱۴۰۰» دادن!
چرا خود جنگنده انقدر کوچیکه ؟؟
میزان مهماتی که میتونه حمل کنه پاسخ گویه نیاز میدان های نبرد امروزی هست ؟
چه موتری قراره روش نصب بشه ؟؟؟
و در آخر اصلا میتونه پرواز کنه ؟؟؟
باید عملیاتی بشه
باید عملیاتی بشه