اینطور که از باز خوانی جعبه سیاه پیداست کاملا مشخصه، کاپیتان می بایست به فرودگاه جایگزین می رفته و در این مورد به حرف کمک خلبان هم اهمیت نداده. و از نحوه حرف زدنش با کنترلر هم مشخصه که از اهمیت کار در آن شرایط آب و هوایی غافل بوده است. و هیچ مرحله ای تصمیم درست نگرفته و در هیچ مرحلهای توجه ای به کمک خلبان هم نکرده. به احتمال قوی نامبرده تحت تاثیر داروهای قلب بوده و تمرکز لازم نداشته.........
علت حادثه
تحت فشار بودن کرو پرواز برای اینکه پرواز کنسل نشود
یک مقدار هم کمک مقصر بوده باید کاری که موقع استال صلاح می دیده انجام بدهد
وجود رادار کمکی به خلبان نمی کرد
باید دقیق طرح تقرب را را با توجه به نقشه انجام می داد
من به محض شنیدن اخبار واماندگی هواپیما را حدس زدم
دلیل اصلی سقوط هواپیما نقص فنی هواپیما بوده است هواپیمای که عمر مفیدش 20 است چطور میتواند با 26 سال کارکرد و با یک رنگ زدگی و ان را به حالت نو در اوردن . این هواپیما ابتدا به فرودگاه شیراز بعد به فرودگاه مشهد پیشنهاد شد بود که بعدا با برسی کارشناسان دچار نقص فنی اعلام شد و این دو فرودگاه این هواپیما را تقبل نکردن که متاسفانه به استان کهگیلویه بویر احمد تعلق گرفت باند( تهران - یاسوج ) عزیزان اگه شما تحقیقی در مورد این هواپیما داشته باشید متوجه خواهید شد که این هواپیما چندین بار در همین مسیر تهران یاسوج دچار نقص فنی شده و دوباره به محل فرودگاه قبلی که بلند شده بود نشست
روحشان شاد، با مطالعه این گزارش ، گمان می کنم تا حدود زیادی خلبان و کمک خلبان مقصر بودند و می توانستند تصمیمات بهتری بگیرند ، با توجه به عمل قلب نباید اجازه پرواز به خلبان داده می شد
واقعا دردناک است. از نظر اطلاعات برای من که تا حدودی با اصطلاحات هوانوردی آشنا هستم روشنگرانه بود. ولی چرا مرحوم خلبان 62 ساله با سابقه عمل قلب باز و مرحوم خلبان دوم با محدودیت چشمی را به ان منطقه خطرناک فرستادند؟ خدا همه انهارا قرین رحمت کند
سه دقیقه آخر خلبانها کنترلی روی هواپیما نداشتند به دلایل نامعلومی هواپیما قابل کنترل نبود اینم که هی تاکید میشه خلبان عمل قلب باز داشته به نظرم در این مورد تاثیر نداشته بنده خدا تا اخر مشکلی نداشت و به صورت کامل هوشیار بود..
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
آقای حمید 20:55 زدید سر خال
در سه دقیقه پایانی سیستم ایونیک یعنی همان سیستم الکترونیک هواپیما کاملا مختل شده بود ، خلبان هر فرمانی میداد اجرا نمیشد یا درست اجرا نمی شد
احتمالا گیج های اندازه گیری سرعت و ارتفاع و جهت سنجها و سایر سیستمها و گیج های اندازه گیری هم خراب شدند یا اشتباه نشان میدادند
و چه چیزی سیستمهای اویونیک هواپیما را مختل میکند ؟ بله امواج الکترومغناطیسی مزاحم از یک موبایل گرفته تا ....
یکسال گذشت عده ای از هموطنانمان جان باختند...هنوز ی هواپیمای درست حسابی به یاسوج ندادن، ی هواپیمای کوچیک دادن که...مسئولین خوب وعده و عید دادین پس کو عمل؟؟؟؟؟؟
سلام
اولا که هواپیمای BAEماهان یکی از بهترین و مناسب ترین هواپیما برای این خط هوایی است.
دوم هواپیما رو به شهری مثل یاسوج نمیدن چون شرایطش رو نداره، بعضا شهرهایی مانند اصفهان هم ندارند.
سوم این هواپیما مسیرهای دیگه ای هم طی مکنه.
مگه اتوبوسه...
فتح اله
۱۳:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
روحشان شاد اما این هواپیما هادرشان ملت ایران نیست. این امکانات ناکارامد است بداداین ملت برسید
انا لله و انا الیه الراجعون
خدایا مارو از مرگ بد دور کن..
برای همه ی هم وطنای عزیزم ک تو این حادثه دلخراش جونشون رو از دست دادن طلب رحمت و مغرت الهی دارم
اما...
از اشتباهات و تخلفات برخی ها نباید گذشت. خیلی ها در رخ دادن این حادثه تلخ دخیل و مقصر بودن.. خیلی از مسئولین ب ظاهر مسئول!!
تخلفاتی اعم از فرسودگی و کهنه بودن هواپیما.. گزارش صحیح و مطمئن ندادن از وضعیت جوی هوا توسط تیم پشتیبانی و هماهنگی فرودگاه و...
کجاست اون کسی و قانونی ک بخواد پیگیری جدی بکنه و متخلفین رو استیضاح و مجازات بکنه تا دوباره شاهد حوادث این چنینی نباشیم...؟
تحت فشار بودن کرو پرواز برای اینکه پرواز کنسل نشود
یک مقدار هم کمک مقصر بوده باید کاری که موقع استال صلاح می دیده انجام بدهد
وجود رادار کمکی به خلبان نمی کرد
باید دقیق طرح تقرب را را با توجه به نقشه انجام می داد
من به محض شنیدن اخبار واماندگی هواپیما را حدس زدم
اگه فکر می کنید کوه دنا مقصره خوب با خاک یکسانش کنید تا مردم به سلامت برن و بیان
در سه دقیقه پایانی سیستم ایونیک یعنی همان سیستم الکترونیک هواپیما کاملا مختل شده بود ، خلبان هر فرمانی میداد اجرا نمیشد یا درست اجرا نمی شد
احتمالا گیج های اندازه گیری سرعت و ارتفاع و جهت سنجها و سایر سیستمها و گیج های اندازه گیری هم خراب شدند یا اشتباه نشان میدادند
و چه چیزی سیستمهای اویونیک هواپیما را مختل میکند ؟ بله امواج الکترومغناطیسی مزاحم از یک موبایل گرفته تا ....
اولا که هواپیمای BAEماهان یکی از بهترین و مناسب ترین هواپیما برای این خط هوایی است.
دوم هواپیما رو به شهری مثل یاسوج نمیدن چون شرایطش رو نداره، بعضا شهرهایی مانند اصفهان هم ندارند.
سوم این هواپیما مسیرهای دیگه ای هم طی مکنه.
مگه اتوبوسه...
روحشان شاد
خدایا مارو از مرگ بد دور کن..
برای همه ی هم وطنای عزیزم ک تو این حادثه دلخراش جونشون رو از دست دادن طلب رحمت و مغرت الهی دارم
اما...
از اشتباهات و تخلفات برخی ها نباید گذشت. خیلی ها در رخ دادن این حادثه تلخ دخیل و مقصر بودن.. خیلی از مسئولین ب ظاهر مسئول!!
تخلفاتی اعم از فرسودگی و کهنه بودن هواپیما.. گزارش صحیح و مطمئن ندادن از وضعیت جوی هوا توسط تیم پشتیبانی و هماهنگی فرودگاه و...
کجاست اون کسی و قانونی ک بخواد پیگیری جدی بکنه و متخلفین رو استیضاح و مجازات بکنه تا دوباره شاهد حوادث این چنینی نباشیم...؟