کاملا اشتباههه چون ایران در زمینه هوایی با تولید کردن اف ۵ که در زمان جنگ ویتنام استفاده میشده که نیاز های هواییش بر طرف نمیشه ایران همین طور زیر دریایی سنگین هواپیما ی اواکس و سوخت رسان نداره ناو های ما همه قدیمی اند هیچ کدام موشک عمود پرتاب ندارن نمیدونم چه طوری یک اف ۱۴ میخواد جلوی یک اف۳۵ یا یک اف ۲۲ وایسته اگه شما هم فهمیدید به منم بگین تا بفهمم
مگه قراره که اف 14 جلوی اف 35 وایسه ؟؟؟! اف 14 کارخودشو مطمعنا انجام میده ولی برای مقابله با اف 35 مطمعن باش انقدرسلاح (موشک و..) هست که نیاز نباشه درگیری تو هوا بین تو هواپیما انجام بشه !! یعنی اف 35 پیشرفته تر از پهباد گلوبال آمریکا ست که با یه موشک بومیمتلاشی شد ؟ البته این مثال بود و پهباد بیشتر جنبه جاسوسی و اطلاعات و نقشه و... داره(غیر نظامیش) ولی هواپیما جنگندس . ولی به هرحال مطمعن باش سلاحی داریم که اف 35 را سرنگون کنه !!
Irany
۱۴:۵۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
پدافند همیشه موثر نیست با یک جنگ الکترونیک قوی مثل کاری که ترکیه با سوریه کرد پانتیسر از کار انداخت بعدم برای تعداد بالا جنگنده که حمله میکنن عملا بی فایده است پدافند شناسایی میکنن به راحتی اب خوردن از کار میندازن حتی اگه بتونه شانس بیاره از یک اسکادران۱۶ فروندی ۲ تا شو بزنه بقیه اسکادران هم پدافند میزنن هم عملیاتوشونو انجام میدن بعدم مقایسه اف ۳۵ اف۲۲ با گلوبال هاک از لحاظ جنگ الکترونیک قدرت مانور پنهان کاری مثل مقایسه یک گربه با شیره
مهدی.م
۱۱:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
آیا ایران به خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی نیاز دارد؟ اگر طرفدار تفکر امثال نهضت آزادی و بعضی از جیره خوار های غرب باشی مطمئناً نه.نه. نه.
نیروی هوایی ارتش فرسوده است باید نوسازی شود، تسلیحاتی کشورمان نیاز دارد 1سامانه s400، سامانه پانتسیر 3 جنگندههای سوخو 30و34،میگ35، تانکt90, ارتش باید تفنگ ژ3را برا همیشه کنار بگذارد و تفنگ کلاشینکف را جایگزین آن کند، متأسفانه وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست اگر وضعیت اقتصادی کشور روبهراه بود اینارومی تونستیم بخریم
به نظر من الان باید سریع خریداری بشه ، خداروشکر تقریبا خودکفا هستیم اما به نظرم خرید هواپیما ضروریست میشه مثلا با فروش سلاح های خودمون به کشور های ضعیف نظامی عوضش هواپیما از روسیه بخریم !
نباید پول رو داد به غربیها مگر اینکه فناوریشو انتقال بدن خریدن اشتباهه باید خودمون جنگنده وغیره بسازیم وقتی کشور در صنایع نظامی خودکفا بشه همون دانش میاد تو صنعت میشیم مثل آمریکا وغیره....فقط خواهشا واردکننده نباشیم ویه فکری هم به کیفیت تراکتورهای ساخت داخل وخودور بکنید
نباید پول رو داد به غربیها مگر اینکه فناوریشو انتقال بدن خریدن اشتباهه باید خودمون جنگنده وغیره بسازیم وقتی کشور در صنایع نظامی خودکفا بشه همون دانش میاد تو صنعت میشیم مثل آمریکا وغیره....فقط خواهشا واردکننده نباشیم ویه فکری هم به کیفیت تراکتورهای ساخت داخل وخودور بکنید
اول باید کمر بند دفاعی خود را قوی کنیم بزرگترین و مهمترین وسیله ای که ما نیاز داریم ماهواره عکسبرداری و مخابراتیست که موقعیت دشمنان را بدانیم تا بتوانیم موشک هایمان را هدایت شده پرتاب کنیم مخابراتمون کنترل و جمینگ نشود .بعد از آن رادارهای پرنده جهت کنترل فضای اطراف و هدایت جنگنده .هواپیمای بروز جنگنده رهگیر شکاری و بمب افکن در این سه مورد اساسی فقط میتوان از رادار پرندهA100روسی.سوخو35وسوخو34نام برد جنگنده پکفا نسل پنج قرار بود در سال2022به ایران تحویل شود که ....در مرحله بعد تقویت پدافند هوای مرحله بعد موشک های هایپرسونیک این مراحلیست که قدرت باز دارندگی جدی ببار خواهد آورد.و میتوان گفت نقطه ضعف فعلی ما میباشد
عزیز بسیاری از جنگنده های روز روسیه از جمله سوخو35
10 درصدش توسط امریکا تولید میشه و عملا امکان فروش نداره به علت تیررس بودن تحریمای امریکا
محسن
۱۵:۵۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
دوستی که فرمودید جنگنده های روسیه ده درصدش تئسط آمریکا تولید ویشه بهتره یک کم تحقیق کنید .در تولید هیچکدام از تسلیحات روسی به کشورهای غربی اجازه مشارکت نمیدهندچون از نظر امنیتی مشکل ساز میشود شما حتما"مقاله را خوانده اید و کاملا"بیاد ندارید در دو محصول غیر نظامی پروازی یعنی سوخو سوپر جت 100با ظرفیت یکصد مسافر وmc21هواپیمای مسافری جدید روسیه قطعات غربی بکار رفته و هیچ ارتباطی به تجهیزات نظامی ندارد و همین دو مورد جدید در صورت فروش به کشورهای تحت تحریم میتواند از قطعات تماما"روسی استفاده کند.لطفا"قطعاتی که شما اطلاع دارید ساخت آمریکاست و روی سوخو35نصب شده را نام ببرید
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ایران هنوز داره تجهیزات و جنگنده های زمان قدیم رو استفاده میکنه بنظر شما نیاز نداره!!!!
ایران جنگنده داره؟؟؟
ایکاش کمی واقع گرا تر بودین
درسته خودکفایی خوبه ولی باید با تکنولوژی پیشرفت کرد.
چرا نباید F35 خرید؟
چرا نباید S500 خرید؟
من نمیگم کل توان نظامی خودمون رو وابسته کنیم
من میگم تکنولوژی جدید بخرید ، مهندسی معکوس کنید خودتون چیزی که تولید میکنید حالا مثل خودش نشه نزدیک بهش باشه.
نه اینکه فکر کنیم چون یه تعداد F4 و F16 پنجاه سال پیش رو داریم توان مقابله با چیزی مثل F35 رو داریم
با فرمایش شما در مورد خرید همراه با انتقال تکنولوژی موافقم
ولی ... ایران اف 16 ندارد ...
ساعد
۱۶:۱۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با فرمایش شما در مورد خرید همراه با انتقال تکنولوژی موافقم
ولی ... ایران اف 16 ندارد .
و اینکه لزومی هم ندارد برای مقابله با اف 35 حتما دفاع هواپایه (با جنگنده) داشته باشیم .. به اندازه نیاز پدافند زمین پایه داریم (موشکهای ضد هوایی)
Ahmad
۱۰:۰۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با توجه به شرایط ایران که هر لحظه ممکن است تحریم تسلیحاتی شود بهترین کار خرید تکنولوژی ساخت جنگنده وزیردریایی اتمی وموشک های هوا به هوا و .... است .
جنگندههای اف ۴ و اف ۵ برای شصت سال پیش هست و صاعقه و آذرخش هم از روی مهندسی معکوس روی آنها ساخته شدند. قطعا به جنگندههای جدید و مدرن نسل پنجم نیاز داریم
10 درصدش توسط امریکا تولید میشه و عملا امکان فروش نداره به علت تیررس بودن تحریمای امریکا
ایران جنگنده داره؟؟؟
هواپیماهایی که از رده خارج شدن بیشتر از 40 سال عمر دارن !
درسته خودکفایی خوبه ولی باید با تکنولوژی پیشرفت کرد.
چرا نباید F35 خرید؟
چرا نباید S500 خرید؟
من نمیگم کل توان نظامی خودمون رو وابسته کنیم
من میگم تکنولوژی جدید بخرید ، مهندسی معکوس کنید خودتون چیزی که تولید میکنید حالا مثل خودش نشه نزدیک بهش باشه.
نه اینکه فکر کنیم چون یه تعداد F4 و F16 پنجاه سال پیش رو داریم توان مقابله با چیزی مثل F35 رو داریم
ولی ... ایران اف 16 ندارد ...
ولی ... ایران اف 16 ندارد .
و اینکه لزومی هم ندارد برای مقابله با اف 35 حتما دفاع هواپایه (با جنگنده) داشته باشیم .. به اندازه نیاز پدافند زمین پایه داریم (موشکهای ضد هوایی)