با مدیران توانمندی که دارند حتماً به دره های موفقیت میرسیم.
یعنی عین گوشت قربانی این مقام ها ببن یه عده ای رد و بدل میشه.
دنیا داده سمت خودرو برقی میره اینا برای دنا که با اون بدنه سنگین به یه موتور ۱۵۰ اسب بخاری با ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور نیاز داره نتونستن یه موتور لا اقل مهندسی معکوس کنند.
انشا الله ۵۰ سال دیگه تکنواوژی خودروی هیبریدی میاد. زمانی که همه دارن خودروی هیدروژنی استفاده می کنن.
تا رقابت تو بازار خودرو وجود نداشته باشه کیفیت خودروها همینطور پایین و قیمت آن بالا میرود. واردات خودرو را آزاد کنید تا مشکلات خودرو سازی کمتر شود. چرا هزینه زیاد باید خرج ماشین بی کیفیتی همچون پراید شود.
خودروهای سایپا اکثرا رقیب قیمتی تو دنیا ندارن که از واردات بترسن.خانواده تیباو ساینا و کوئیک به نرخ دلار امروز قیمتی در حدود ۶۰۰۰ دلار دارن.ماشین صفر ۶۰۰۰ دلاری تقریبا تو دنیا تولید نمیشه( هرچند کیفیت پایینی دارن). ولی خوروهایی مثل دنا پلاس توربو و یا تارا و شاهین (که البته کسی تا حالا این دوتا رو ندیده) که قیمتی در حدود ۱۶ تا ۲۰ هزار دلار دارن رقبای زیادی در سطح دنیا دارن که مسلما از نظر کیفیت و تکنولوژی از اونا عقب تر هستن.
حتی بنز و بی ام دبلیو هم صد در صد آلمانی نیستن. لزومی به این کار نیست چون قیمت تمام شده در بازار رقابتی خیلی مهمه و تولید بعضی قطعات خودرو در کشوری مثل آلمان هم توجیه اقتصادی نداره و ترجیح میده تحت نظارت خودش در کشورهایی که مواد اولیه و کارگر ارزانتری دارن تولید بشه.البته حتما کیفیت براش خیلی مهمه.
mosafer
۰۹:۰۶ ۰۴ تير ۱۴۰۰
اینا که به قولخودشون همش دارن ضرر میدن.چه اصراری به تولید داخل دارن؟
واردات خودرو سبب رقابت خواهد شد چ ن انحصار تولید خود رو از دست ایران خودرو خارج میشود
دوم اینکه کیفیت خودروهای داخلی بالا میبرد
چون رقیب دارند و مجبورند رقابت کنند و عقب نمانند
قیمت ها را تعدیل می کند چون مردم برای هر و گزینه های بیشتری دارند
اولا واردات صرف کاملا غلطه و به اقتصاد آسیب میرسونه کسایی که مخالفت قطعا یا تحصیلات اقتصادی ندارن یا یه مشکل دیگه ای دارن با اردات همین کسایی که میگن وارد کنید جیبشون خالی میشه و در غرب رفاه بیشتر میشه چون پول مردم ایران میره تو جیب کارگر کره ای و چینی و غیره ثانیا خودرو طبق سخنان آیت الله رییسی و کارشناسان صنعت خودروسازی باید از انحصار دربیاید و بقول ایشون باید از قیمت گذاری دستوری خارج بشه راه حلش هم تشویق و دادن تسهیلات به شرکت های نوپا و ایجاد شرکت های خصوص تولید خودرو نه مونتاژ با دادن تسهیلات ویژه هستش که مشروط به این باشه که این شرکت ها با دانش بنیان ها و دانشگاه ها همکاری گسترده داشته باشن این فرمول تولید خودرو هستش که انشالله در دولت پیش رو خواهید و خواهید دید که خودرو داخلی از خارجی کیفیت بهتری خواهند داشت
خودروسازان داخلی با تولید خودروهای بی کیفیت و گران قیمت(نسبت به مدل های خارجی همتراز) مردم ایران را به اسارت گرفتن.متاسفانه خودرو سازان داخلی به علت ضعف مدیریتی ضرر ده هستن و میخواهند ضرر خودشون که ناشی از ضعف مدیریتیشون هست از جیب مردم جبران کنند و هر چند ماه یک بار افزایش قیمت میدهن. این بزرگتر ظلم به مردم است که به چند خودرو ساز داخلی برای خرید خودرو محدو بشن و اینچنین اسیر بشن.
سلام این خودرو سازان چهل دوسال است که به بهانه حمایت از تولیدات داخلی خون مردم را به شیشه کرده اند و هر روز کیفت و آپش ها پایین میاد و قیمت ها بالا میرود معلوم نیست چرا تولیدات با کیفیت کشور های دیگر با آنهمه هزینه حمل و نقل و دلالی ارزنتر از تولیدات ما هست عمرمان را در بد زمانی پوساندیم شما را بخدا کمی انصاف کنید ای وجدانهای خوابیده بیدار شوید با بیچارگی عمرمان تمامشد
کیف گردانی این دو شرکت خودرو ساز چه کارهایی نمی کند وجدان شرافت صداقت عدالت را از دست اندرکاران این دو شرکت خودرو ساز گرفته و هر بلایی که اراده کردن سر ملت کشور آورده اند
یعنی عین گوشت قربانی این مقام ها ببن یه عده ای رد و بدل میشه.
دنیا داده سمت خودرو برقی میره اینا برای دنا که با اون بدنه سنگین به یه موتور ۱۵۰ اسب بخاری با ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور نیاز داره نتونستن یه موتور لا اقل مهندسی معکوس کنند.
انشا الله ۵۰ سال دیگه تکنواوژی خودروی هیبریدی میاد. زمانی که همه دارن خودروی هیدروژنی استفاده می کنن.
انحصاری بودن=پراید
دوم اینکه کیفیت خودروهای داخلی بالا میبرد
چون رقیب دارند و مجبورند رقابت کنند و عقب نمانند
قیمت ها را تعدیل می کند چون مردم برای هر و گزینه های بیشتری دارند