
قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد افزود: اراده مجری و آموزش و پرورش در نظام 3-3-6 ، تاثیر گذاری در نوع آموزش و کیفیت آموزش است.
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این طرح نظام مقطع ابتدایی 6 پایه و مقاطع راهنمایی و متوسطه 3 پایه تعریف شده است خاطر نشان کرد: اگر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کار وابسته به شخص یا یک تیم باشد، هدر دادن انرژی مملکت خواهد بود.
وی با بیان اینکه نظام 3-3-6 باید درست و با برنامه ریزی اجرا شود تصریح کرد: سندهای راهبردی با چشم انداز کوتاه و بلند مدت تدوین می شوند سند تحول بنیادین نیز با چشم انداز بلند مدت آموزشی تدوین شده است که امیدواریم اجرای آن در پس از گذست مدتی قطع نشود و مداوم باشد.
این نمانیده مجلس نهم با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار توجه و دقت این کمیته به نظام جدید آموزشی شد.
جعفری در خصوص دیدار اعضاء کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش طی ماه گذشته اظهار داشت: در این دیدار بیشتر بیان سیاست های کلی و معارفه و آشنایی انجام گرفت؛ بحث های تخصصی در نشست های بعدی صورت می گیرد./س