شریعتی نیاسر با تاکید بر اهداف آمایش آموزش عالی، بازنگری در دروس دانشگاهی را مهم‌ترین مولفه این طرح دانست.

بازنگری دروس دانشگاه‌ها از مهم‌ترین مولفه‌های طرح آمایش آموزش عالی استمجتبی شریعتی نیاسر  معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش اجرای برنامه ساماندهی مراکز آموزش عالی گفت: توسعه مدیریت منطقه‌ای در آموزش عالی، افزایش اثر گذاری بخش خصوصی، تفویض اختیار به دانشگاه‌ها، توانمند سازی اعضای هیئت علمی و بازنگری دروس دانشگاه‌ها از مهم‌ترین مولفه‌های طرح آمایش آموزش عالی است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که اگر آموزش عالی  پراکنده باشد نمی تواند در عرصه بین‌المللی شاخص‌های توسعه کیفیت را برای آن‌ها در نظر گرفت.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های طرح آمایش آموزش عالی تقسیم کشور به 10 منطقه است که  استقلال مراکز دانشگاهی و مأموریت‌گرایی دانشگاه‌های سراسر کشور  به ویژه در حوزه مهارت‌ محوری  را به دنبال دارد.


بیشتر بخوانید: عزم جدی وزارت علوم برای اجرای کامل طرح آمایش آموزش عالی 


ساماندهی مراکز آموزش عالی در سند آمایش عالی

شریعتی نیاسر اضافه کرد: در شرایط فعلی  یکی از مواردی که در سند آمایش آموزش عالی پیگیری می کنیم، ساماندهی موسسات آموزش عالی است و بر همین اساس موسسات را به 2 بخش توسعه یافته و در حال توسعه تقسیم کرده ایم، موسسات در حال توسعه،  مورد حمایت ویژه موسسات توسعه یافته هستند تا سطح کیفی آنها  ارتقا پیدا کند. 

وی اضافه کرد: ساماندهی طرح آموزش عالی  یکی از اقدامات ضروری و مهم وزارت علوم است و بر همین اساس هم شورای عالی اداری کشور مصوبه ای داشته تا برخی از نهادهای پژوهشی که در گذشته اقدام به جذب دانشجو می کردند؛ پذیرش نداشته باشند و تمرکزشان بیشتر روی کارهای پژوهشی معطوف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار