
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفتوگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش اجرای برنامه ساماندهی مراکز آموزش عالی گفت: توسعه مدیریت منطقهای در آموزش عالی، افزایش اثر گذاری بخش خصوصی، تفویض اختیار به دانشگاهها، توانمند سازی اعضای هیئت علمی و بازنگری دروس دانشگاهها از مهمترین مولفههای طرح آمایش آموزش عالی است.
وی ادامه داد: واقعیت این است که اگر آموزش عالی پراکنده باشد نمی تواند در عرصه بینالمللی شاخصهای توسعه کیفیت را برای آنها در نظر گرفت.
معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: یکی از ویژگیهای طرح آمایش آموزش عالی تقسیم کشور به 10 منطقه است که استقلال مراکز دانشگاهی و مأموریتگرایی دانشگاههای سراسر کشور به ویژه در حوزه مهارت محوری را به دنبال دارد.
بیشتر بخوانید: عزم جدی وزارت علوم برای اجرای کامل طرح آمایش آموزش عالی
شریعتی نیاسر اضافه کرد: در شرایط فعلی یکی از مواردی که در سند آمایش آموزش عالی پیگیری می کنیم، ساماندهی موسسات آموزش عالی است و بر همین اساس موسسات را به 2 بخش توسعه یافته و در حال توسعه تقسیم کرده ایم، موسسات در حال توسعه، مورد حمایت ویژه موسسات توسعه یافته هستند تا سطح کیفی آنها ارتقا پیدا کند.
وی اضافه کرد: ساماندهی طرح آموزش عالی یکی از اقدامات ضروری و مهم وزارت علوم است و بر همین اساس هم شورای عالی اداری کشور مصوبه ای داشته تا برخی از نهادهای پژوهشی که در گذشته اقدام به جذب دانشجو می کردند؛ پذیرش نداشته باشند و تمرکزشان بیشتر روی کارهای پژوهشی معطوف شود.
انتهای پیام/