فرمانده پلیس راه کشور گفت: از سال آینده به هیچ عنوان پراید در کشور شماره‌گذاری نخواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور در کمیسیون ملی راه‌ها در قزوین گفت: بر اساس آمار‌ها سالانه بیش از ۵ درصد تولید ناخالص ملی در کشور صرف حوادث رانندگی می‌شود.

او با بیان اینکه ایمن سازی راه‌ها، از بین بردن نقاط حادثه خیز، افزایش روشنایی مسیر، آگاهی بخشی به رانندگان و ایمنی وسایل نقلیه از مواردی است که در جهت کاهش تصادفات به آن نیازمندیم ، افزود: در حوزه ایمنی وسایل نقلیه ، سهم پراید در تصادفات جاده‌ای در کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید برای آن تصمیم گیری کلی صورت گیرد.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه پلیس راهور ناجا به صراحت اعلام کرده که از سال آینده به هیچ عنوان پراید در کشور شماره گذاری نخواهد شد، عنوان کرد: معتقدیم سرنوشت پراید باید به زودی در کشور تعیین شود، تا از جان و مال مردم محافظت کنیم .


بیشتر بخوانید:شماره‌گذاری پراید از سال آینده متوقف می‌شود


او  اضافه کرد:بر اساس استانداردهای موجود پراید از ایمنی لازم برخوردار نیست و نمی تواند جان سرنشینان خود را حفظ کند.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: برخی استان‌ها در کاهش حوادث جاده‌ای نمودار سینوسی دارند و برخی همچنان با افزایش تلفات مواجهند، اما قزوین از استان‌های شاخصی است که روند کاهش سوانح جاده‌ای و میزان تلفات آن همواره روبه کاهش بوده که جای تقدیر دارد.

سردار حسینی افزود: استان قزوین همکاری بسیار خوبی با ما داشته و روند کاهشی سوانح و تلفات در جاده‌های آن بیانگر برنامه ریزی، اقدامات موثر، مدیریت خوب و همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی است که خود را ملزم می‌دانیم حمایت لازم را برای تامین نیاز‌های اساسی پلیس راه قزوین انجام دهیم.

علت ۹۳ درصد از تصادفات عامل انسانی است

فرمانده پلیس راه کشور در قزوین گفت: علت ۹۳ درصد سوانح رانندگی عامل انسانی است که با افزایش ایمنی خودرو‌ها این آمار کاهش می‌یابد.

سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور در کمیسیون ملی راه‌ها در قزوین گفت: با وجود این که سهم انسان در وقوع تصادف بیش از ۹۰ درصد است، اما با اقدامات اساسی در جاده و ایمن سازی خودرو‌ها می‌توان تلفات جاده‌ای را کاهش داد.


بیشتر بخوانید:تأکید پلیس بر توقف تولید خودرو‌های نا ایمن


او با بیان اینکه نباید تاوان خسارت انسانی مرگ باشد،گفت: باید در جاده شرایطی ایجاد شود که یک غفلت راننده را ببخشد و جانش را نگیرد.

سردار حسینی افزود: باید شبکه‌های ترافیکی کشور از مرگ کم کند و خودرو‌های ما ایمن باشند تا بسادگی جان راننده را نگیرد و این همه خسارت سنگین را به کشور تحمیل نکند.

فرمانده پلیس راه کشور بیان کرد: در سال‌های گذشته سالانه ۲۷ هزار کشته در جاده‌های کشور داشته‌ایم که وضعیت نگران کننده‌ای برای کشور ایجاد کرده است و با اقدامات انجام شده کاهش ۲۰ درصدی حوادث را تجربه کرده ایم و امروز به ۱۷ هزار کشته رسیده ایم که باز هم باید این تعداد کاهش یابد.

او گفت: با توجه به بالا بودن تعداد سوانح به اصلاح رفتار و فرهنگ رانندگی نیازمندیم و این کار باید با کمک همه دستگاه‌های مرتبط و رسانه‌ها صورت گیرد.

سردار حسینی گفت: در بازدید میدانی از استان‌ها وضعیت سوانح و تلفات جاده‌ای و علل حوادث را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم با خرد جمعی و همکاری دستگاه‌های ذیربط با اقدامات موثر برای کاهش سوانح برنامه ریزی کنیم.

او افزود: از همه توان و امکانات پلیس راه برای رفع مشکلاتی که منجر به سوانح می‌شود، استفاده خواهیم کرد و استان‌هایی که همکاری بهتری داشته باشند از حمایت‌های ما در مرکز برخوردار خواهند شد.

شهریور ماه بیشترین ترافیک و سوانح جاده‌ای را دارد

سردار حسینی گفت: ماه شهریور به دلیل سفر‌های تابستانی و ترافیک بالا در جاده‌های استان و احتمال وقوع حوادث زیاد برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زمان بحران برای پلیس راه تلقی می‌شود که امیدواریم با بسیج همه امکانات و اطلاع رسانی مناسب بتوانیم این ایام را با کمترین حادثه سپری کنیم.

او بیان کرد: باید روند منطقی کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای با جدیت دنبال شود و بتوانیم با کمک مردم، شهریور ماه را با کمترین سوانح پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
تولید نیسان هم متوقف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۴:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
همین پراید را با کمترین کیفیت تحت عنوانی دیگه روانه خیابان و بیابانها میکنند
-
محمد
۰۱:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من ایران خودرو سایپا رو از رده خارج کنید نه فقط پرایدو چون همشون نا ایمنن کیفت مجبورآ این هارو سوار میشیم با کلی هزینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
وسعمون فقط به پراید میرسه چون پرایدزیاد اگه پول داشتم آزرا میخریدم
Iran (Islamic Republic of)
حسین سبحانی
۰۱:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
پراید مزخرف
Iran (Islamic Republic of)
یوسف زارع
۲۲:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
صدبار گفتن متوقف میشه ،ببخشید مگه دست نیروی انتظامیه که متوقف بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایش اگه پراید و تیبا و حذف بشه به جمعیت ایران ۲میلیون نفر در سال اضافه میشه ،البته این به ضرر دولت است چون یارانهاشون رو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
م....خ
۱۳:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
آخه چراباید تولید نشه ماشین به این لاکچری که حتی افغانستان هم حاظر نشد وارد کنن به نفع دولت هم داره تولید میشه سالی چقدر کشته میده که یارانه هاشون قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تولید نیسان باید متوقف بشه خطرناکترین وسیله که پدر منو 29روز پیش زیر گرفت و کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اکثر نیسان ها نمی دانم چطوری است که
رانندهایش مقررات را رعایت نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تولید نیسان باید متوقف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تصادف پراید با کمپرسی تو ایران ببین.تصادف بنز سواری ب کمپرسی تو خارج ببین. فقط چن تا خط میافته حتی شیشه هم نمیشکنه .شاید هم اونا بنز سواری نرم میسازن و برا ما محکم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۱:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام پراید رو حذف کنید ولی خدایی خودرو کم هزینه و قیمت پایین جایگزین کنید ک قشر ضعیف توان خرید داشته باشند فقط ب فکر خودتون نباشد یکم واقع بین باشید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
با حذف پراید یا تیبا نمیشه به جایی رسید مشکل اصلی جایگزین هستش با این افزایش قیمت ها خودرویی که ملت توان خرید داشتن حذف کنیم بعد خودرویی با کیفیت تر باهمون قیمت معرفی نکنند مثل این میمونه تو یک خیابان شلوغ یک پارکینگ بسازن بعد بخاطر این که پارکینگ ترافیک ایجاد میکنه پارکینگ ببندن مشکل اصلی ول کنی صورت مسئله پاک کردن جواب نمیده باید خودرویی با امنیت بالا درست کنن یا همون مشکل ترافیک که پارکینگ درست کرده رو حل کنن نه کلا پارکینگ ببندن یا خودرو تولید نکنن کارگر بیکار میکنه فقر بیشتر میاره جای این کار باید این شرکت هارو مجبور به افزایش امنیت خودرو تولیدشده و ارائه خودرو با قیمت مناسب کرد.