
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، روز چهارشنبه ۳۰بهمن ماه ۹۸ با ابلاغ بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری به دستور رئیس جمهوری و توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به تمامی دستگاههای اجرایی (از جمله وزارت آموزش و پرورش) که تا کنون افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آنها اجرا نشده است، مورد توجه قرار گرفت.
آنطور که معلمان میگویند آموزش و پرورش در اقدامی عجیب با افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، تمام مبالغ رتبه بندی حرفهای وجدید را از احکام فرهنگیان کسر کرده و بخشنامه اخیر را آن هم با درصدهای خیلی پایین، اجرایی کرده است.
حمیدرضا قائم پناه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: متاسفانه در اجرا شاهد بی عدالتی وتبعیض در افزایشها بودیم؛ در ضمن فوق العاده ویژه نیروهای اداری که در اول مهر سال جاری تبدیل به حق شغل حرفهای کردند (به دلیل اینکه نیروهای اداری مشمول رتبه بندی جدید شوند) را دوباره احیا کرده اند تا باز هم شاهد افزایش نابرابری نیروهای اداری نسبت به آموزشی باشیم.
او ادامه داد: سوال اینجاست اگر رتبه بندی مخصوص معلمان بود، چرا در نگارش قبلی با حذف فوق العاده ویژه و احیای حق شغل حرفهای اداریها را مشمول افزایش رتبه بندی جدید کردند؛ حال که حق شغل حرفهای معلمان را کسر کردند، چرا دوباره برای اداریها فوق العاده ویژه برقرار کردند تا شاهد نا عدالتی در افزایشها بین نیروهای اداری وآموزشی باشیم؟
قائم پناه بیان کرد: بحث دیگر این است که این افزایش ۵۰درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل همه کارمندان دولت است با بخشنامه ودستورالعمل رتبه بندی معلمان (حرفهای وجدید) متفاوت است، پس چرا با اجرای این بخشنامه تمام مبالغ رتبه بندی را از احکام معلمان یک شبه حذف کردند؟
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه رتبه بندی و افزایش امتیاز فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری دو مقوله جدا از هم هستند، گفت: یعنی هم باید رتبه بندی شامل معلمان شود و هم افزایش ۵۰درصدی، در حالی که با این افزایش، رتبه بندی را حذف کردند و سوال این است که الان جایگاه رتبه بندی معلمان کجاست؟
او تاکید کرد: اینکه قرار است احکام فصل دهم را برای معلمان براساس مابه التفاوت احکام رتبه بندی صادر کنند، ظلمی بزرگ به ویژه در حق نیروهای آموزشی است چرا که اولا رتبه بندی بودجه جداگانهای داشت که مصوب شده بود؛ دوما افزایش ۵۰ درصدی ربطی به رتبه بندی ندارد و منابع و قانون آن جداست و شامل همه کارمندان میشود.
قائم پناه اظهار کرد: پس اگر احکام جدید براساس مابه التفاوت رتبه بندی صادر شود در واقع آقایان رتبه بندی را حذف کرده اند و نکته جالب این است که افرادی که شامل رتبه بندی نشدند بیشتر سود کردند؛ میزان افزایش حقوق آنها نسبت به افرادی که قبلا رتبه بندی شامل آنها بوده، خیلی بیشتر شده است؛ لذا اگر قرار بود رتبه بندی حذف شود لازم نبود این همه در بوق و کرنا شود.
انتهای پیام/
با سلام و احترام
موضوع : شکایت از وزارت آموزش و پرورش به دلیل حذف حق شغل حرفه ای و عدم اجرای رتبه بندی معلمان
با احترام به استحضار می رساند ، سال هاست که ما فرهنگیان قربانی شعار ها و وعده های مکرر بی پایه و اساس مسئولان وزارت آموزش و پرورش بوده ایم، که آخرین مورد آن، در مورد افزایش ۵۰ درصدی و افزایش ۱.۵ تا ۲ میلیونی حقوق فرهنگیان در ابتدای اسفند ۹۸ بوده است.
اما در عمل و واقعیت احکام فرهنگیان مشاهده می شود اکثر قریب بالاتفاق افزایشی حدود ۲۵ تا۳۰۰هزار تومان داشته اند ، طبق رصد همکاران افزایش مد نظر آقای ترکمن فقط شامل نیروهای اداری آموزش و پرورش شده است.
از آنجا که وزارت آموزش و پرورش اقدام به حذف حق شغل حرفه ای و رتبه بندی معلمان نموده است، لذا با توجه به موارد ذیل، خواهان بازگشت حق شغل حرفه ای و اجرای صحیح رتبه بندی برای معلمان هستیم.
۱_سیاست های کلی تحول در حوزه آموزش و پرورش ابلاغ شده از سال ۱۳۹۱
۲_نقشه جامع علمی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی
۳_برنامه ششم توسعه مبنی بر الزام دولت به ارائه لایحه رتبه بندی معلمان
۴_ تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مصوبه قطعی شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر شکل گیری و استقرار نظام پرداخت ویژه معلمان مبتنی بر سنجش و پایش مستمر صلاحیت حرفه ای معلمان. (نظام رتبه بندی )
با سپاس
؟?=۲×کم شده+اضاف شده