اهالی پرند نسبت به راه‌اندازی مترو در این منطقه بسیار خوشحال بودند، اما بعد از تعیین نرخ بلیت مترو، اعتراض اهالی ساکنان پرند به گوش می‌رسد.

چندین سال بود که زمزمه‌های افتتاح متروی پرند به گوش می‌رسید و از دولت و مدیریت شهری تا استاندار و... پای کار آمدند تا هرچه سریعتر چشم اهالی پرند را به مترو روشن کنند؛ اهالی که بخش اعظمی از آن‌ها از قشر ضعیف و یا کارگر هستند و هرروز صبح برای رفتن به محل کارشان در تهران یا حومه دچار مشکل می‌شدند و برای اینکه صبح ساعت ۸ الی ۹ صبح سرکار حاضر باشند؛ در هوای گرگ و میش بیرون از منزل می‌زدند و و منتظر تاکسی می‌ماندند البته به گفته خودشان تاکسی که همیشه پیدا نمی‌شد و مجبور بودند از ماشین‌های شخصی استفاده کنند که هزینه آن گزاف و امنیت آن پایین است.

با این حال اهالی پرند فکر می‌کردند که اگر مترو در این منطقه راه اندازی شود، در هزینه هایشان صرفه جویی می‌شود و دیگر نیازی نیست در آن هوای تاریک خصوصا در زمستان در هوای سرد و طاقت فرسا منتظر یک ماشین باشند؛ خلاصه چند روز پیش مترو پرند با حضور مسئولان مربوطه راه اندازی شد و روز اول هم برای مسافران، بلیت این مترو رایگان بود، اما طولی نکشید که در جلسه شورای شهر تهران اعضا به صورت تخصصی به تعیین قیمت بلیت مترو پرند پرداختند و در نتیجه قیمت بلیت مترو ایستگاه پرند تا پایان سال جاری  به ازای هر سفر برای مسافران دارای کارت‌های بلیت مبلغ ۱۳۶۵۰ تومان و برای مسافران دارای بلیت تک سفره  معادل ۱۵ هزار تومان تعیین شد!

چند روز بعدکه شهروندان ساکن در پرند از قیت بلیت مطلع شدند، بخشی زیادی از آن‌ها اعتراض داشتند و می‌گفتند که اصلا برای ما به صرفه نیست، برای رفت و برگشتمان باید بیشتر هزینه کنیم! با راه اندازی مترو این نرخ بلیت بسیار زیاد است و همچنین تعداد واگن‌ها هم باید بیشتر باشد و جوابگوی این تعداد مسافر در هنگام صبح و عصر نیست! با این حال ما موضوع را با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در میان گذاشتیم، او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که با توجه به اینکه قیمت با کارت بلیت الکترونیک ۱۳/۶۵۰ تومان است و با این بلیت می‌توانند مسیر پرند تا شاهد و سپس به داخل شهر هم تردد کنند و برای برگشت به پرند صرفا با همان بلیت ۳۰۰۰ تومانی داخل شهر قابلیت برگشت تا پرند وجود دارد لذا با کسر نرخ بلیت داخل شهر، عملا ۱۰/۰۰۰ تومان برای پرند تا ایستگاه شاهد و برگشت را پرداخت می‌کنند که می‌توان گفت به ازای هر مسیر صرفا ۵۰۰۰ تومان هزینه پرداخت انجام می‌شود این مبلغ یک ششم تاکسی و کمتر از ۴۰٪ بلیت اتوبوس برای همین مسیر است.

او ادامه داد: لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این مسیر از پرند تا شاهد بدون استهلاک بیش از ۳۰ هزار تومان است. نرخ رفت و برگشت در این خط نصف قیمت بلیت تا فرودگاه امام خمینی(ره) است در حالی که مسیر تقریبا دوبرابر است لذا نرخ هم ناچیز و هم اندک است, این نرخ تا پایان سال است و برای سال جدید برای همه خطوط مجدد مشخص می شود.

همچنين ناصر امانی عضو شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در اين راستا بيان كرد كه اصلا بحث ما گرفتن پول زياد از مردم نبوده و نخواهد بود؛ كميسيون حمل و نقل شورا بر سر قيمت بليت مترو پرند ما را قانع كردند و توضيحاتی دادند و فعلا هزينه بليت تغييری نمی‌كند؛ شايد در سال آينده افزايش پيدا كند افزون بر اين متاسفانه تعداد واگن ها هم كم است و دو ساعت رفت و برگشت طول مي كشد و فعلا حداقل امكانات از اين مترو براي شهروندان قابل استفاده است و بايد منتظر باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
مدیر عامل مترو شهر جدید پرند
مهندس تباخیان یا فراهانی
تماس حاصل فرمائید
باتشکر 02196031671
شرکت راه آهن شهری تهران وحومه مترو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
نمی شد برای فقیر مردم یه کم نزدیکتر خونه درست می شد؟ این همه بیابون اطراف تهران است. بخدا گناه دارد هر روز طرف ۶۰ کیلومتر بیاد ۶۰ کیلومتر برگرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
بلیط مترو گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
حداقل ساعت هاشو هر یک ساعت یکبار کنید و دوستان یکبار. قطار مترو بیاد. مردم. کار دارند. بلیت ک بیاد کردن. 13تومن. انصاف نیست 13هزار تومان بلیت مترو تهران 326
0 تومن هست م 13تومن. این ساعت هاشو یه کم سر فاصله زمانی کم کنید. دوساعت خیلی. بیاد. آدم معطل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
فقط خخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
من ساکن کرج هستم و نزدیک مترو گلشهر زندگی میکنم..با چهار هزار تومان میرم تهران و با چهار هزار برمیگردم..اما فکر میکنم واقعا ۱۵هزار تومن واسه این بنده خداها زیاده...اونم فقط برای رفت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
سلام قیمت واقعی 6هزار تومان باید باشه نه 15هزار تومان .فک کنم مردم فقیره و کارگر پرنده رو با تجریش ٚ،کامرانیه ،خيابان فرشته ،مير داماد ،داراباد ،قيطريه و.......اشتباه گرفتن .تو این مملکت فقیره کشی است به جا کمک به فقیره .من با اتو بوس میرم و 13هزار کرايه میدم و...........
Iran (Islamic Republic of)
س ب
۱۷:۱۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
کلا برعکسه به جای اینکه به پولدارا سخت تر بگیرن به فقیرا سخت تر می گیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
شاید بخاطر کمبود واگنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
بلیط گران
Iran (Islamic Republic of)
رحیم رشنو
۱۴:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
باسلام با این وضعیت بسیارطولانی سرفاصله قطارمترو (بدلیل کم بودن تعداد فقط ۲ قطار) که از دو طرف مقصد و مبدا هرکدام یک ساعت طول می‌کشد برای هر بار سفر با مترو حداکثر دو ساعت انتظار واقعا عذاب آور بوده و وقت مردم را تلف کردن است ایکاش هیچگاه افتتاح نمیشد و بعد از ۱۸ سال انتظار این همه منت بار مردم محروم پرند نمی‌کردید از طرفی کرایه ۱۳ هزار تومانی برای قشر فقیر و کارگر پرند اجحاف و ظلم مضاعفی است که دولت محرومان به این مردم حاشیه نشین نموده چگونه است که مردم ثروتمند و بسیار برخوردار مناطق شمال تهران در تجریش ولنجک زعفرانیه کامرانیه فقط با مبلغ ۳ هزار تومان از شبکه یکپارچه مترو استفاده می‌کنند اما مردم پرند باید ۱۳ هزار تومان بدهند این است معنای عدالت اجتماعی؟ مقیاس تعیین کرایه هیچ منطق درستی ندارد چرا باید با کرایه اتوبوس مقایسه شود ؟ اگر چنین است همان اتوبوسها که راحتتر و در دسترس بودند و نیاز به مترو نبود چرا مترو که همه جای دنیا انبوه بر و ارزان است و مقرون به صرفه ترین راه حمل نقل است در پرند باید با اتوبوس مقایسه شود در کل بااین سر فاصله های طولانی و قیمت گران بلیط مردم را سرخورده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۲۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
شما سر ساعت در ایستگاه باش تا مترو برسه چرا دوساعت منتظری؟
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۴:۲۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
فاصله دو ساعته برای مترو پرند خیلی زیاده, حالا مبلغ کرایه کم نمیشه حدالقل فاصله زمانی رو کم کنن مسافران خیلی زیاد هستند که هر روز باید راس ساعت سر کار باشن بعد از 18 سال انتظار مترو خب خدارو شکر امد اما این مشکلات مثل فاصله زمانی دو ساعته, تعداد کم واگن قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
هر چی که هست بسیار با صرفه تر از ماشین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
ساعت حرکت اولین قطار از مترو اصلا درست و عقلانی نیست.ساعت ۷ صبح اولین حرکت تا به مرکز تهران برسی ساعت ۹ شده .کدوم کارمند یا کارگری ساعت ۹ صبح میرع سرکار؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی گزاوندی
۰۰:۰۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
با شماره تلفن مدیر عامل مترو شهر جدید پرند پرند تماس حاصل فرمائید این موضوع رو
02196031671
دفتر مترو پرند
Germany
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
مترو ایران ارزون ترین مترو جهان هست! با ده سنت
یا تاکسی ایران!
با برداشتن یارانه پنهان رساندن حقوق کارگر به ششصد دلار میشه خدمات بیشتر بشه و بودجه مترو و حمل و نقل عمومی بیشتر بشه جای اینکه به مردم مالیات بدیم و یارانه . میشه مالیات گرفت
بنزین باید بالای ۶۰ سنت بشه اگه کسی می خواد تورم تموم شه و حقوق ۶۰۰ دلار! این باید بودجه رو باید فقط تغییر داد!
Iran (Islamic Republic of)
علی زهری
۱۳:۱۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
مسئولین محترم اینجا کارگروکارمند نشین هست کرایه واقعا گران وبی انصافانه هست درایستگاه پرند نه خط اتوبوس نه تاکسی خطی برای مسیرهای فاز ۳ و۴و۵و۶ نیست وشخصی هاوتاکسی هاهم هرچه اراده کنند قیمت گذاری کردند مثل شورای شهر فعلا هرکی هرچی دلش بخواد همان است و آیه قرآن است اگر بخواهند نظرشان را عوض کنند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
ساخت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی برای تامین برق این مترو و کاهش بلیط کمک زیادی به مردم و کاهش قیمتها و حمل و نقل پاک در کشورمان خواهد بود
۱۲۳
آخرین اخبار