
باشگاه خبرنگاران جوان ؛علیرضا نصیری برازنده، مدیرکل راهآهن هرمزگان، در مراسم بهرهبرداری از این خطوط، اعلام کرد که احداث این دو خط جدید به طول هر خط ۱۰۰ متر (در مجموع ۲۰۰ متر) و نصب دو دستگاه سوزن مدرن در کنار خط یک و منشعب از سوزن خط یک ایستگاه انشعاب بندرعباس، طی یک رکورد زمانی و تنها در پنج روز کاری توسط نیروهای توانمند شرکت نگهداری خط و ابنیه فنی به اتمام رسید و بلافاصله پس از اتمام عملیات اجرایی، مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
نصیری برازنده در ادامه توضیحات خود افزود: با بهرهبرداری از این خطوط تازه تاسیس، تعداد خطوط تعمیر در ایستگاه استراتژیک انشعاب بندرعباس به چهار خط با مجموع متراژ ۷۰۰ متر افزایش یافته است.وی با تاکید بر اهمیت این توسعه زیرساختی، تصریح کرد: این افزایش ظرفیت، توانایی ایستگاه را برای انجام همزمان تعمیرات بر روی واگنهای بیشتری به شکل چشمگیری ارتقاء داده و زمان توقف واگنها برای انجام امور تعمیراتی را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.
مدیرکل راهآهن هرمزگان، هدف اصلی و استراتژیک از احداث و راهاندازی این خطوط جدید را تسریع بیسابقه در فرآیند تعمیر و بازگشت واگنها به چرخه سیر دانست و گفت: با کاهش چشمگیر زمان تعمیرات، واگنها سریعتر از همیشه آماده بارگیری و جابجایی کالا شده که این امر به نوبه خود منجر به استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت ناوگان و در نهایت، رشد تصاعدی سرعت بازرگانی در شبکه ریلی کشور میشود.
نصیری برازنده خاطرنشان کرد که این اقدام استراتژیک، نه تنها به نفع راهآهن هرمزگان به عنوان یکی از شریانهای اصلی حمل و نقل کشور خواهد بود، بلکه تاثیر مستقیمی بر شکوفایی اقتصاد منطقه و کل کشور خواهد داشت. بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین مبادی واردات و صادرات کشور، نقشی حیاتی و بیبدیل در زنجیره تامین و حمل و نقل کالا ایفا میکند و این پروژه، بهینهسازی این نقش کلیدی را به همراه دارد.
این پروژه، نمونهای موفق و برجسته از تلاشهای مستمر برای بهینهسازی و ارتقاء زیرساختهای حیاتی ریلی کشور است که با هدف افزایش حداکثری کارایی، بهبود لجستیک و پاسخگویی به نیازهای رو به رشد حمل و نقل بار در مقیاس ملی به سرانجام رسیده است.
منبع:راه آهن هرمزگان