
باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل اظهار داشت: دولت عزم جدی برای ساخت زیرساختهای حمل و نقل، به ویژه در حوزه ریلی دارد. اخیراً ۱۱۸۹ کیلومتر ریل در حال مطالعه قرار گرفته است که نشاندهنده این عزم است.
وی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری، بیست و پنجمین استانی است که به ریل سراسری متصل میشود. پیش از آن، استانهای اردبیل و سنندج به ترتیب بیست و چهارمین و بیست و سومین استانهای متصل به ریل سراسری بودند. امیدواریم که تا پایان سال ۴۰۵، تمامی استانها به ریل سراسری متصل شوند.
وی با بیان اینکه این پروژه بخشی از کریدور تهران-اصفهان-خوزستان است و بهعنوان یکی از قویترین کریدورها از لحاظ تحول اقتصادی در کشور شناخته میشود گفت: با اینکه هزینه بالایی دارد، اما میتواند حدود سه میلیون تن بار را در منطقه جابجا کند و این امر به اقتصاد کمک شایانی خواهد کرد.
او افزود: ما قراردادی برای تأمین ۳۰ هزار پوند ریل با شرکت ذوب آهن بستهایم که نزدیک به ۱۲ هزار تن آن مربوط به این پروژه است.
چرا راه آهن کرمانشاه رو به مرز مهران یا مرز خسروی متصل نمیکنید
در کنار تعریض جاده
راه آهن رو توسعه بدین که خیلی بهتره
مردم هوای نظام رو داشتند درین جنگ و ای کاش نظام هم هوای مردم رو داشته باشه.
که روستایی ها تولیدات شون را با کمک راه اهن به شهرهای بزرگتر ببرند و دست دلال قطع شود و
سود به جیب خودشان برود
تا هم از کشته شدن در جاده ها کمتر بشه
و هم کمک به اقتصاد لرستان میشه
قابل توجه .سرکار خانم صادق