
باشگاه خبرنگاران جوان -مدیرکل آموزشوپرورش استان در بیستوسومین نشست کارگروه استانی طرح نماد، با اشاره به ضرورت پیشگیری و مداخله مؤثر در حوزه آسیبهای اجتماعی، بر لزوم تمرکز برنامهها در سطح مدرسه و کلاس درس تأکید کرد.
وی با بیان اینکه در مقابله با آسیبهای اجتماعی، تنها نگاه درونسازمانی کافی نیست، اظهار داشت:مدیران مدارس باید از دایره درونی سازمان خارج شده و بهعنوان مدیران برونسازمانی با شوراها، دهیاران، معتمدین محلی و بزرگان روستا ارتباط فعال و مؤثر برقرار کنند.
مدیرکل آموزشوپرورش هرمزگان، توجیه جامعه محلی و استفاده از خرد جمعی را یکی از ارکان مهم تحقق اهداف طرح نماد عنوان کرد و از مدیران مناطق خواست بخشی از ساعات کاری، بهویژه در زمانهای غیراداری، را به این مهم اختصاص دهند.
او همچنین با اشاره به اهمیت شورای دبیران شهریورماه، بر ضرورت برنامهریزی دقیق این نشستها تأکید کرد و افزود:موضوع آسیبهای اجتماعی باید بهصورت جدی در قالب کارگاه در شوراها مطرح و توسط مدیران به سطح مدارس منتقل شود.
وی با اشاره به شرایط پیچیده اجتماعی و فرهنگی امروز، خطاب به مدیران گفت:جان و روح فرزندان ما در معرض تهدیدهای جدی است و باید با همافزایی، آگاهیبخشی و اقدام جمعی به مقابله با این آسیبها بپردازیم.
مدیرکل، توجیه و آگاهسازی مدیران را مقدمهای برای توانمندسازی معلمان و والدین دانست و پیشنهاد داد که میزان فعالیت آموزشی و پیشگیرانه در این حوزه بهعنوان یکی از شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران مدارس مدنظر قرار گیرد.
او همچنین از معلمان خواست تا نقش تربیتی خود را فراتر از تدریس صرف ایفا کنند و در مسیر آگاهسازی و مراقبت از دانشآموزان، حضوری فعال داشته باشند.
در پایان، وی بر ضرورت آگاهسازی خانوادهها و جامعه محلی در ایام تابستان و همچنین برنامهریزی برای جلسات آموزشی در روزهای ابتدایی مهرماه تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود که با همت و همکاری همهجانبه، مدارس استان بتوانند محیطی امن و سالم برای رشد فرزندان فراهم سازند.
منبع:روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان هرمزگان