با تشکیل اتاق بحران در کنار نهاد‌هایی مانند وزارت کشور، سازمان تعزیرات، اتحادیه‌ها و استانداران، تلاش شد تا کمبود‌های اولیه در بازار مدیریت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محبوبه کباری - مهدی امیدوار  در برنامه روی خط اقتصاد از اجرای طرحی با عنوان «توزیع هوشمند کالا‌های اساسی» سخن گفت که بر پایه تحلیل‌های روزانه از موجودی کالاها، اطلاعات انبار‌ها و میزان فروش طراحی شده بود.

 او توضیح داد: با استفاده از داده‌های دقیق از مراکز استان‌ها و کمک متخصصان الگوریتم‌های ریاضی، نیاز‌ها در لحظه شناسایی و سهمیه‌ها به‌سرعت تنظیم می‌شد. اگر در استانی کمبود روغن گزارش می‌شد، استان معین بلافاصله برای جبران وارد عمل می‌شد.

امیدوار افزود: در این طرح، برخلاف گذشته، تمرکز بر مجتمع‌های نان بود نه نانوایی‌های پراکنده، و از همین طریق ظرفیت پخت و عرضه نان نیز به‌موقع افزایش یافت.

نظارت بر بازار و مقابله با احتکار

در بخش پایانی گفت‌و‌گو، وی به اهمیت نظارت دقیق بر بازار در شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا، احتمال تقلب، کم‌فروشی یا حتی احتکار نیز بالا می‌رود. به همین دلیل اختیارات ویژه‌ای برای نظارت و حتی برخورد قضایی در نظر گرفته شد.  

 

برچسب ها: توزیع کالا ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۴ تير ۱۴۰۴
مصیبت در بازار تورم و گرانی هست که شماها هیچ وقت توان حل آن را نداشتید و با عنوان موجود بودن کالا مصیبت تورم را کمرنگ نشان دادید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۴
گوشت دادید دست گرگ به ملت نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۴ تير ۱۴۰۴
بنزین
آخرین اخبار