
باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا بالاور - تبلیغات یکی از ارکان اصلی جذب مخاطب در هر حوزهای است حوزههای مختلف هنری مانند موسیقی، تجسمی، تئاتر و سینما هر کدام برای جذب مخاطب نیاز به مخاطب عام و خاص دارند، لذا انواع تبلیغات میتوانند برای این گروههای هنری مناسب باشند تا حداقل بتوانند بخشی از هزینه صرف شده برای کار هنری را تامین کنند.
این روزها در گپ و گفتها و سلسله مصاحبههای باشگاه خبرنگاران جوان عدم تبلیغ یا کم توجهی به تبلیغات تئاتری مدنظر قرار گرفته شده است و گروههای نمایشی از وضعیت نابسامان تبلیغات در حوزه هنر و همراهی نکردن مدیران هنرهای نمایشی سخن میگویند.
تبلیغی که میتواند برای تئاتر پول ساز باشد و از بعد مادی و معنوی کمک حال زندگی و معیشت بسیاری از هنرمندان زحمتکش کشورمان شود. از این رو به گفتوگو با نادره رضایی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختیم تا ببینیم این معاونت در خصوص تبلیغات چه اقداماتی صورت گرفته یا خواهد گرفت؟
نادره رضایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نارضایتی گروه های نمایشی از تبلیغات هنری بیان کرد: برای تبلیغات هنر در تعامل با مدیران شهرداری و شوراهای شهر تلاش کردیم تا بتوانیم المانها و فضای تبلیغاتی را در سطح شهر داشته باشیم. به هرحال شرکتهایی که پای کار میآیند دارای سرمایه مادی هستند که بخشی از کارشان تبلیغات است و توان تبلیغ را دارند، اما گروههای نمایشی توان اینگونه تبلیغات را ندارند.
وی ادامه داد: لذا در مجموعه و منطقه خودمان، یعنی منطقه ۱۱ تهران که عمدتا ساختمانها و مراکز هنری مستقر است و مناطقی مانند ۶ و ۹ تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری و معاونت مربوطه گفتوگوهایی کردهایم تا بتوانیم سهمی اندکی در تبلیغات داشته باشیم. دوستان وعدههایی مبنی بر همراهی به ما دادهاند. امیدواریم منطقه یک بنا بر گفتوگوهایی که داشتیم پای کار بیاید تا کمکم مناطق دیگر هم به یاری ما بیایند.
وی افزود: همچنین ما با صندوق هنر گفتوگوهایی داشتیم تا بدانيم چه کمکهایی میتوانند داشته باشند تا از نظر اقتصادی در تعاملات با مکانهای خصوصی و دولتی فعالیت کنند. واقعا گروههای نمایشی با این شرایط و وضعیت اقتصادی شرایط تبلیغات به صورت مستقل را ندارند و انشاءالله این رایزنیها صورت بگیرد.
نادره رضایی از سهم رسانه ملی در بحث تبلیغات گفت: امیدواریم در ادامه مسیر، رسانه ملی بیشتر به ما کمک کند. بالاخره در این شرایط تولیدات حوزه هنر میتواند برای انسجام وحدت ملی پای کار بیاید و تولیداتی که صورت میگیرد میتواند کمک حال رسانه ملی هم باشد.
وی ادامهداد: بخشهایی از تولیدات خیمه هنر در دهه اول محرم از رسانه ملی پخش شد و ما همه این موارد را با کیفیت خوب در اختیار دوستان قرار خواهیم داد تا در ایام محرم و صفر بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین ما برای برنامههای مختلف اطلاع رسانی میکنیم و دوست داریم هم افزایی صورت بگیرد و مردم بتوانند در اقصی نقاط ایران از رسانه ملی در جریان برنامهها قرار بگیرند.