دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: دانش آموزان باید هنگام فارغ التحصیلی، توانایی علمی لازم را داشته و مملو از اندوخته‌های عملی از علم و پژوهش و مهارت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛-محمد نوری روز شنبه در آیین کلنگ زنی پنج باب مدرسه خیرساز در منطقه یاغچیان تبریز، اظهار کرد: رشد و شکوفایی کشور در صورت رعایت اصول علمی محقق می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور از نظر علمی، بسیار توانمند و استاد برجسته است و نخستین تفکر وی نیز بر پایه رشد علمی جامعه متمرکز شده است.

وی خاطرنشان کرد: شکوفایی آموزش و پرورش، دانشگاه، علم و پژوهش در یک جامعه به شکوفایی در سایر حوزه‌ها از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... کمک می‌کند.

نوری با انتقاد از پایین بودن سطح کیفیت آموزش در کشور، اظهار کرد: برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های ما باید به سمت ارتقای این مقوله سوق یابد.

وی با اشاره به نهضت توسعه عدالت آموزشی نیز تاکید کرد: امیدواریم که خطه آذربایجان و تبریز در این نهضت نیز نقش اصلی ایفا کند و همچون گذشته پیشتاز بوده و رتبه نخستین را کسب کند.

در کنار ساخت مدرسه باید به کیفیت آن نیز توجه ویژه داشت

بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه استان در اجرای نهضت توسعه عدالت آموزشی باید به جایگاه نخست برسد، اظهار کرد: خیران نیک اندیش بسیاری همواره در این استان پرورش یافته که در طول تاریخ نقش آفرین بوده‌اند.

وی افزود: کلنگ زنی این مدارس به دست خیر نیک اندیش، اسماعیل برزگر، نشان می‌دهد که هنوز چشمه جوشان کار‌های خیر در تبریز برقرار بوده و امروز در این نهضت ریشه دوانده است.

وی ادامه داد: نهضت مدرسه سازی امروز با ابتکار دکتر پزشکیان قوت گرفته و پرتلاش ادامه دارد که بر اساس الگوی عملی ساخت خانه‌های بهداشت وی درحال اجرا است.

سرمست گفت: این هدف و اقدام رئیس جمهور از جنس توسعه، رشد و آموزش است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی به این اندازه به موضوع مدرسه و آموزش تاکید نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه در کنار ساخت مدرسه باید به کیفیت آن نیز توجه ویژه داشت، افزود: مدیریت استان، بنا دارد تا تمام ظرفیت خود را برای ایجاد فضای خوب برای تعالی، آموزش و آینده فرزندان کشورمان بکار گیرد.

نزول آموزش و پرورش به قدرت دفاعی کشور نیز آسیب می‌زند

حجت الاسلام علی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: احصای اولویت‌های زیربنایی یک جامعه بر پایه ۲ موضوع مهم توسعه آموزش و قدرت دفاعی نظام استوار است که این توسعه مبتنی بر علم و دانش بوده و در سایه توسعه مدارس و آموزش و پرورش تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه اراده ملی دکتر پزشکیان در طرح ارتقای فضای آموزشی کشور ستودنی است، افزود: افت علم، فرهنگ و تعلیم در یک جامعه، دستیابی به قله‌های رفیع توسعه را مختل می‌کند و بر این اساس است که دشمن در جنگ ۱۲ روزه در پی نابودی قدرت علمی و دانشمندان ما بود.

وی ادامه داد: نزول آموزش و پرورش به قدرت دفاعی کشور نیز آسیب می‌زند و امروز بیش از هر زمانی، پیشتازی قدرت پژوهشی یک کشور در دنیا به چشم می‌خورد.

بهره برداری از ۶۰۰ کلاس درس تا پایان شهریور ماه

اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با اشاره به خیرساز بودن مدارس کلنگ زنی شده، اظهار کرد: آقای برزگر با بذل مال خود، گام بسیار مهمی برای ارتقای علم آموزی و سطح سواد استان برداشته است.

وی با بیان اینکه مدارس متعددی در پنج ناحیه تبریز توسط این خیر درحال ساخت است، افزود: تعداد ۲۳۱ طرح شامل هزار و ۱۳۰ کلاس درس در فاز اول نهضت توسعه عدالت آموزشی در استان آغاز شده که امروز ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و هر روز بر تعداد پروژه‌ها افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه امسال، حداقل ۵۰ درصد از این پروژه‌ها شامل ۶۰۰ کلاس درس به بهره برداری رسیده و تحویل دانش آموزان داده می‌شود.

صادقی با بیان اینکه تمام پروژه‌ها با مشارکت مردم اجرا می‌شوند، افزود: سرانه آموزشی در تبریز پایین‌تر از استان و کشور است که امیدواریم با بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرا، شاهد ارتقای این سرانه باشیم، چون که افزایش تعداد مدارس، تراکم دانش آموزان در کلاس درس را کاهش داده و بر کیفیت تحصیل آنها می‌افزاید.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.