رئیس بنیاد مستضعفان گفت: قطعه سوم این پروژه پیچیده‌ترین بخش است و به خاطر ملاحظات محیط زیستی با تأخیر‌هایی مواجه شده است.

باشگاه‌خبرنگاران جوان؛ محبوبه‌کباری - حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از آزادراه تهران شمال در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت قطعه سوم آزادراه گفت: حفاظت از محیط زیست: پروژه باید با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی پیش برود تا آسیبی به اکوسیستم منطقه وارد نشود. این شامل حفاظت از جنگل‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش است.

وی ادامه داد: پروژه به سیستم‌های هوشمند مجهز است که شامل تابلوهای راهنمای دیجیتال و سنسورهای پیش‌بینی وضعیت ترافیک می‌شود. این سیستم‌ها به‌طور متمرکز مدیریت می‌شوند تا ایمنی را افزایش دهند.

او بیان کرد: پروژه باند شرقی با چالش‌ها و پیچیدگی‌های زیادی روبرو است، اما با تلاش‌های مستمر و برنامه‌ریزی دقیق، امید می‌رود که این پروژه در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد. هدف نهایی این است که نه تنها زمان سفرها کاهش یابد، بلکه ایمنی و راحتی مسافران نیز بهبود یابد. با توجه به پیشرفت‌ها و حمایت‌های دولت، می‌توان به آینده این پروژه امیدوار بود.

وی افزود: این پروژه از سال ۷۵ در حال بررسی بوده و هنوز به اتمام نرسیده است. این موضوع نه‌تنها نگران‌کننده است، بلکه ما فشار زیادی را برای تسریع در پیشرفت پروژه وارد کرده‌ایم. همکاری دولت و وزارت راه و شهرسازی نیز در این راستا مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، حدود ۳۰۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند. این پروژه به صورت مشترک بین دولت و بنیاد مستضعفان اجرا می‌شود و ما ۵۰/۵۰ شریک سرمایه‌گذاری هستیم. قطعه سوم این پروژه پیچیده‌ترین بخش است و به خاطر ملاحظات محیط زیستی با تأخیرهایی مواجه شده است.

او بیان کرد: امیدواریم که با رعایت تمامی ملاحظات و همکاری‌های لازم، این پروژه به نتیجه برسد و بتوانیم به مردم خدمات بهتری ارائه دهیم.

 

برچسب ها: حمل‌ونقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار