برای جا انداختن دوچرخه سواری در شهرهای کشورمون باید بجنگیم، کشورهایی که الان موفق هستن همشون تا 3 دهه پیش با مشکل ترافیک و آلودگی و خودرو محور بودن معابر عمومی دست و پنجه نرم می کردن ولی بعد از سالها تلاش و فرهنگ سازی و سرمایه گذاری موفق شدن. خلاصه این که هیچ چیزی یه شبِ به دست نمیاد.
این طرح بر می گردد به زمان شهردار واقعی و انقلابی و روشن فکر قالیباف که هنوز آثار آنرا را کهذشامل دوچرخه های محبوس شده در بلوار آیت الله کاشانی روبروی شهرداری منطقه پنج و بلوار ابوذر جنب پارک میعاد دید
در ضمن من از مسئول نظافت سرویس های بهداشتی همیشه تمیز و مرتب پارک میعاد در بلوار ابوذر جنب بیمارستان پیامبران تشکر می کنم جا دارد از این فرد بنحو شایسته ای تقدیر شود
تنها محله تهران که برای دوچرخه سواری ایمن هست شهرک اکباتانه که مسیر مخصوص دوچرخه در هر 3 فاز آن و در محوطه های داخلی شهرک وجود داره و فارغ از تردد خودرو و موتورسیکلت میتوان بصورت خانوادگی تا پاسی از شب در آن دوچرخه سواری نمود.
به زور تقلید کورکورانه می خوان یه طرحی رو که قبلا جواب نداده ، جا بندازن ! نه خیابانهای شهر مناسبه و نه هوایی که اکثر روز ها آلودست و مناسب دوچرخه سواری نیست ! درضمن ؛ فرهنگ سازی هم نشده !!
ای بابا نمایش نشلن می دهنیدشهردارتهران تاکی بشودباشگاه خبرنکاران جوان وقتی می گویم نیمکت می خواهیم می گویدنمی شودبگذاریم چطورماشین می شودباشدداخل پیاده روهای تهران ولی یک نیمگت گذاشتن نمی شودباشگاه خبرنکاران جوان ممنم می شم رسیدکی کن منطقه۱۱ناحیه۳کارگردجنوبی چهارراه لشکرخ گمالی گوچه امام رضاعلیه السلام گوچه انارتفت باتشکرازتهرانی نبایدماشین باشه داخل پیاده روهای سالمندمریض?
چرا چیزی از آزار و اذیت رانندگان موتور سیکلت و ماشین بخصوص تاکسی ها نسبت ب دوچرخه سوارها طوری ک انگار با ی گله گرگ روبرو میشی وقتی با دوچرخه بیرون میری ننوشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا هادی درست می فرمایند . خود من زیاد دوچرخه سواری می کنم و همیشه با احتیاط از سمت راست خیابان حرکت می کنم ولی بارها شده که توسط راننده های بی مبالات زیر گرفته شوم به ویژه هنگام رسیدن به محل برخورد خیابان ها و کوچه های فرعی به اصلی راننده ها بدون توجه به دوچرخه سوار در حال عبور یکباره داخل خیابان فرعی می پیچند و حتی یکبار نزدیک بود یک وانتی به این شکل مرا زیر بگیرد که با هوشیاری خودم را به سمت ماشین پارک شده کنار خیابان پرت کردم وگرنه سر از بیمارستان در می آوردم .مورد دیگه باز کردن ناگهانی در ماشین های پارک شده است که این مورد ها هم کم نبوده که پیش آماده و حتی یکی دو بار هم با در ماشین برخورد کردم که خدا را شکر به خاطر ترمز گرفتن سریع و سرعت کم صدمه ای ندیدم ولی همیشه هم که به خیر نمی گذرد . تازه اینا دو مورد از ده ها مورد بی توجهی های به نظر عمد رانندگان با دوچرخه سوارها بود . یکبار هم یه ماشین با سرعت از کنار من رد شد که به خاطر رعایت نکردن فاصله مناسب با من خودرو به فرمان دوچرخه خورد و من به سمت دیگه پرت شدم که باز هم به خاطر سرعت پایین خودم به خیر گذشت .دوچرخه سواری یه جورایی شده بازی با جان خود .
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
دوچرخه برای تفریح و ورزش هست نه داخل شهر و ترافیک
بااین شیب خیابنها وفرصتهای کم دوچرخه واسه آدم بیکاره
این دوچرخه های بی کیفیت رو هیچکی سوار نمیشه ، کاش بودجه اون رو یک تهویه هوا در ورودی مترو میرزای شیرازی می زدید که که در اساعات صبح گاهی و غروب
بوی گند و احساس خفگی هوا ایجاد نکنه
عزیز جان بودجه این دوچرخه ها از جیب مردم تامین شده است برای هر دوچرخه 150 هزارتومان پول پیش میگیرن تا ثبت نام کنن اگر 100 هزار دستگاه هم باشد میشود 15 میلیارد تومان سود ماهیانه ان را حساب کنید پول دوچرخه ها درمیاد
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
مشکل این است که همه ماشالله ماشین سوار شده اند و کلی معابر را برای خودشان می خواهند و گرنه هیچ مشکلی نیست
بر خلاف شایعه معروف باهوش بودن ایرانی ها متاسفانه ما از کم هوش ترین مخلوقات خدا هستیم!!! دلیل این مسئله هم استفاده نکردن از تجربیات دیگران و اختراع دوباره و چندباره چرخ است.
بهترین نسخه برای کشور ما استفاده از تجربیات کشورهای دیگر خصوصا کشور چین در استفاده از دوجرخه و موتور برقی و خطوط ویژه است.
در ضمن من از مسئول نظافت سرویس های بهداشتی همیشه تمیز و مرتب پارک میعاد در بلوار ابوذر جنب بیمارستان پیامبران تشکر می کنم جا دارد از این فرد بنحو شایسته ای تقدیر شود
بااین شیب خیابنها وفرصتهای کم دوچرخه واسه آدم بیکاره
بوی گند و احساس خفگی هوا ایجاد نکنه
بهترین نسخه برای کشور ما استفاده از تجربیات کشورهای دیگر خصوصا کشور چین در استفاده از دوجرخه و موتور برقی و خطوط ویژه است.
استفاده فراگیر از دوچرخه یکی از راههای کاهش ترافیک و آلودگی هواست ، لطفا جو منفی درست نکنید .