رئیس پلیس راهور ناجا از راه‌اندازی گشت‌های نامحسوس پلیس در ۱۰ استان دارای بیشترین تصادفات رانندگی خبر داد.

سردار هادیانفر: «پراید» و «آردی» نباید در جاده‌ها تردد کنند/ گشت‌های نامحسوس پلیس در ۱۰ استان راه‌اندازی می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس (زمینی شامل خودرو‌های جدید و هوایی شامل پهپاد، جایروپلن و غیره) صبح امروز ۱۹ تیرماه با حضور سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و فرمانده هوا ناجا در میدان صبحگاه دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: باید در حوزه توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات گام‌های موثری بر داریم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۴۴ میلیون راننده، ۳۳ میلیون وسیله نقلیه و ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد و بیش از ۴۵ هزار کیلومتر آن جاده اصلی است، گفت: توسعه انضباط اجتماعی، کاهش تصادفات و جانباختگان در دستور کار پلیس راهور است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه استفاده از گشت و بازرسان نامحسوس جزء جدی ترین کارها است، تصریح کرد: این طرح در ۱۰ استان هدف که ۵۶ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند، افزود: خودروهای آردی و پراید نباید در جاده‌ها تردد کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای امن روند.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: این گشت‌های نامحسوس اساس این روند اشتباه را در کشور تغییر خواهند داد، همچنین حدود ۸۲ درصد علل اصلی تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است.

سردار هادیانفر گفت: تلاش پلیس راهور کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در محور‌های پرتصادف است.

وی افزود: وظیفه کاهش کشته فقط با پلیس نیست و پلیس یک سازمان از ۳۲ سازمان کشور است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۶ درصد از مصدومان در حین انتقال فوت می‌کنند، افزود: اگر از تعداد ۱۵۸۲ نقطه حادثه کشور کاهش یابد، ۵۶ درصد تصادفات نیز کاهش می‌یابد.

سردار هادیانفر گفت: بیمه مرکزی حاضر است برای هر جان باخته بین ۲۶۰ تا ۳۱۰ میلیون تومان دیه فوت شده را بدهد، اما کاهش کشته در دستور کارش نباشد.

وی افزود: امسال ۲۰۰۰ دوربین کنترل جاده‌ای و دوربین‌های لیزرگان جدید بکارگیری می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند سال دیگه زمانی که همه بیان سمت تیبا و ساینا، تولید اینا هم متوقف میکنن و میگن دیگه تیبا و ساینا هم نباید تو جاده ها تردد کنند. خب مگه کیفیت ساخت و ایمنی تیبا و ساینا و بقیه محصولات داخلی بهتر از پراید هست. به خدا هیچ تفاوتی از نظر ایمنی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
هدف اینا گرفتن پوله، فردا میگن تردد پراید ممنوعه، مردم بیان بهشون وام میدیم برن ماشین دیگه ای بخرن، هم ماشینا فروش میره هم سود وامو گرفتن از مردم، اینه سیاست مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هنوز تازه فهمیدین که پراید و امثال این خودروها ارابه مرگ هستند؟!!! چرا تا الان پلاک گذاری میکردین؟ ؟ تا که تولیدش تموم شد اعلام کردین که ترددش در جاده های کشور ممنوعه. این موضوع از همون قبل تو دستور کارشون بوده تا مردم رو بیارن به بقیه محصولات بی کیفیت ایرانی و از این طریق هم پول بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
تقی فاریاب
۲۰:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه پراید نا امن کل ماشینای داخلی هم نا امن مثلا تیبا یا ساینا یا همین 206 هیچ کدوم خوب نیستن دیگه کور نیستیم که میبینیم خیلی از کشته تصادفات پراید نبوده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام ما که الان پراید داریم چی ما توانمون همین قدره شما پول دارین ماشین های مدل بالا سوار میشین بعد اگه میخواین جمع کنین چرا باز این همه ماشین پراید دارین میدین بیرون از نمایندگی خب جمع کن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علی پارساپور
۲۰:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
خواهشا با جزییات مشخص کنید
تولید مثلا پراید و یا 405 چقدر برای شرکت هزینه تمام شده اش است و چقدر سود می کنند
یعنی هزینه تمام فطعات،دستمزد کارگر ،سود کارخانه و ... را به ریز در دسترس عموم قرار دهید
تا شفافیت سازی شود

*****
مشکلات تولید خودرو در ایران
انحصار به دلیل عوارض بالای گمرک و نداشتن رقیب واقعی
عدم شفافیت
خصولتی بودن
کیفیت پایین تولیدات نسبت به استاندارد های جهانی
و در آخر
کاش با همکاری یکی از شرکت های بزرگ جهانی خودروساز ،یک شرکت خودرو سازی جدید در کشور تاسیس می شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام من روآ دارم خیلی ماشین خوبیه حتی از پراید ایمنیش بیشتره پژو پارس ۴۰۵ حتی اریسان با اردی یکیه پس اونا هم ممنوع کنن این دلیل نمیشه فقط مردم ضرر کنن باید جلوی سایپا ایرانخودرو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۲۱:۰۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام.مشکل رو باید ازریشه حل کرد.اگه ناامن هستن این ماشینا پس باید جلوی تولیدشون گرفته بشه وگرنه تاوقتی که این ماشینا تولید میشه مردم مجبور به استفاده هستن.همین پراید رو در افغانستان سوار نمیشن واستفاده نمیکنن قضاوت با شما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
آردی و پژو و پارس که یه بدنه دارن اگه اردی نباید بره تو جاده پژو و پارس هم ممنوع کنید بمونن بقیه ماشینا!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۳ ۲۲ تير ۱۳۹۸
ابشااله اینم درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۱ تير ۱۳۹۸
باسلام اون بدبختی 50میلیون پول داده برای یه پراید تکلیف اون چیه
Iran (Islamic Republic of)
رضوی
۱۱:۰۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
حالا پراید ، بد و ناامن ، مثلا تیبا و ساینا و.... امن هستند ??????
United States of America
ناصر
۱۱:۰۰ ۲۱ تير ۱۳۹۸
این بدبخت بیچارهاکه مسافرکشی میکنن که زنده بمانند ازهمین پراید
Netherlands
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۱ تير ۱۳۹۸
من یه روا یا اردی مدل ۸۶ دارم که البته ازش هم راضی هستم
Iran (Islamic Republic of)
آنا
۱۰:۰۸ ۲۱ تير ۱۳۹۸
سلام جناب...ماکه از خدامونه ماشین مدل بالا سوار شیم...اما............!.حتی قدرت خرید پراید هم نداریم.
حتی نمیتونیم اجاره خونمونو بپردازیم.
United States of America
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
اصلا چراماشین های قرن بوق بشه مثل پورشه ایرانیا... لیاقت این مردم بیشتروبهترازپرایده!!!
آخرین اخبار