موسوی گفت: منصفانه نیست که برای تحقق وعده تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در سال، خودروهایی دپو شده در پارکینگ‌ها را مونتاژ و به بازار عرضه کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزیر صمت تمام ظرفیتش را بر روی خودروسازی گذاشته درحالیکه امور حوزه‌های پتروشیمی، فولاد، سیمان و معادن معطل مانده است. 

وزیر صمت وعده داده که امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در کشور تولید شود؛ به گفته آقای فاطمی‌امین، این وعده با افزایش تولید ۵۰۰ هزار خودرو نسبت به پارسال امکان‌پذیر است.

برخی کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو امکان‌پذیر هست اما به علت مسائل مالی و بازار فروش، ظرفیت تحقق این وعده وجود ندارد. 

آقای فربد زاوه به خبرگزاری فارس گفته «افزایش ۶۰ درصدی تیراژ تولید در سال ۱۴۰۱ نیازمند اضافه کردن حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان به منابع مالی است که هم بازار قابلیت جذب آن را ندارد و هم توان تأمین مالی آن وجود ندارد.»

او اضافه کرده «کسی این محصولات را نمی‌خرد و خودروهای تولیدی حتی در بازار انحصاری کشور هم به سختی به فروش می‌رسد.»

تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو وعده سید رضا فاطمی‌امین در زمان رأی اعتماد وزیران دولت سیزدهم است؛ موضوعی که گفته می‌شود در سند چشم انداز ۱۴۰۴ و در دهه ۸۰ هم به آن پرداخته شده و کارشناسانی هم گفته‌اند تحقق آن به زیرساخت هایی مانند تأمین به موقع قطعات نیاز دارد.

در حالیکه نمایندگان مجلس از محقق نشدن وعده وزیر صمت برای حذف قرعه‌کشی انتقاد می‌کنند، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت ۲۲ فروردین گفت که قرعه‌کشی خودرو در کشور به یکباره اتفاق نمی‌افتد.

آقای منطقی گفته «حذف قرعه‌کشی در طول سال تحقق خواهد یافت و مربوط به ابتدای سال نیست؛ بلکه به‌مرور و با افزایش عرضه خودرو، تعادل در بازار عرضه و تقاضا به وجود می‌آید و هرچقدر به انتهای سال نزدیک‌تر شویم، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی حذف می‌شوند.»

۲۴ اسفند پارسال یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرح استیضاح وزیر صمت خبر داده بود, آقای سیاهکلی گفته بود تقاضای استیضاح فاطمی‌امین را به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌کند و «افزایش قیمت خودرو» اصلی‌ترین محور آن است. آقای موسوی ملکان هم در این باره گفته که نمایندگان منتقد وزیر صمت دولت سیزدهم، بر استیضاح آقای فاطمی‌امین اصرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دولت اجاز دهد روستاییان به کمک خودرو سازها بیایند الاق با ابشن اضافی مشکلی ندارد روی پالانش مانیتور میشود نصب کرد ومجهز به بلوتوث وسایر امکانان مکان یابی بوق هم میشود نصب کزد ودیگر نیاز به اربگ وکامپوتر وقعطات چیسپ ندارد .با این روش تمام کسب وکار وخدمات صنعت خودر بیکار میشوند تازه نیاز به روغن ندارد نیاز به سوخت هم ندارد پوست هندوانه و زباله سبزی خوردنهای پاک شده میشود خوراک ای زبان بسته. تازه باز تولید هم میشود این آقا پسرها ودختر خانما که دور دور میکنند الاق آنها هم در دور دور نر ماده خود را پیدا میکنند وباز تولید بدون قرعه کشی به دیگران چهار پا میرسد آنهم بدون پلاک پلیس راهور هم میرود دنبال گاز چراندن خودش دیگر خلافی مالیات و عوارض شهرداری هم برداشته میشود بیمه هم لازم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اتوبوس و کامیون و لودر و بولدوزر و قطار و هواپیما بمراتب واجبتر از سواریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
متاسفانه امور کشور ما بر پایه شعار و حرف بنیان نهاده شده و عملگرایی دیده نمی شود همه این حرفها بارها و بارها زده شده ولی در عمل فقط منافع مافیا مورد توجه قرار گرفته است یک راه برای خروج از بحران وجود دارد اتحاد ملت و تحریم خرید که این هم دیگر شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
فقط یک راه‌حل دارد که این مشکل تو یک ساعت حل شود اما دولت دلال است هیت مدیرها کارخانه دلال است ،نمایندگی شهرهای دلالی بسیار پررنگی و پنهانی دارند و نخواهند گذاشت

دولت در قرعه کشی ها مثل مسکن ملی فقط به خانوارهای بیخودرو خودرو بدهد ..آن وقت ببینید چطور نیاز کاذب سالی چهار میلیون خودرو شکسته خواهد شد .و همه کسانی که یک خودرو دارند به امید برنده شدن در این رانت فروشنده خواهند شد و تمام کسانی که دو یا چند خودرو دارند حداقل از ترس ارزانی دو تا خودرو روانه بازار خواهند کرد ..البته خودرو سازان نباید نگران باشند که شاید بازار آنها بخوابد برای کوتاه مدت شاید بخوابد اما


نیاز هر فرد ایرانی یک خودرو هست چه برسد به خانوار و با کمتر شدن بازار کاذب تمام افراد جامعه به مرور زمان جدا از خانواده احساس نیاز خودرو خواهند کرد و تا پنج سال دیگر حتی با واردات هم کار خودرو ساز حسابی میکرد. منتها شاید مجبور باشد شرایط اقساطی برای مشتری بگذارد اما این بازار همیشه در ایران داغ خواهد بود ..پس نیاز نیست اینهمه به مردم ظلم کنید و نیاز کاذب درست کنید از ترس اینکه شاید روزی خودرو روی دست شما بماند چون در آینده هم مردم جرات نمی‌کنند از کسی خودروی قسطی دست دوم بخرند یا بفروشند و باز دست خودرو ساز و مشتری باز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
نیاز هر خانواده ایرانی دو خودرو است نه یک خودرو، یک خودرو برای مرد خانواده که به سر کار میرود و ... یک خودرو هم برای زن خانواده که او هم ممکن است کار کند و یا مسولیت فرزندان و خرید خانه را داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۳:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
فقط یک راه‌حل دارد که این مشکل تو یک ساعت حل شود اما دولت دلال است هیت مدیرها کارخانه دلال است ،نمایندگی شهرهای دلالی بسیار پررنگی و پنهانی دارند و نخواهند گذاشت

دولت در قرعه کشی ها مثل مسکن ملی فقط به خانوارهای بیخودرو خودرو بدهد ..آن وقت ببینید چطور نیاز کاذب سالی چهار میلیون خودرو شکسته خواهد شد .و همه کسانی که یک خودرو دارند به امید برنده شدن در این رانت فروشنده خواهند شد و تمام کسانی که دو یا چند خودرو دارند حداقل از ترس ارزانی دو تا خودرو روانه بازار خواهند کرد ..البته خودرو سازان نباید نگران باشند که شاید بازار آنها بخوابد برای کوتاه مدت شاید بخوابد اما
نیاز هر فرد ایرانی یک خودرو هست چه برسد به خانوار و با کمتر شدن بازار کاذب تمام افراد جامعه به مرور زمان جدا از خانواده احساس نیاز خودرو خواهند کرد و تا پنج سال دیگر حتی با واردات هم کار خودرو ساز حسابی میکرد. منتها شاید مجبور باشد شرایط اقساطی برای مشتری بگذارد اما این بازار همیشه در ایران داغ خواهد بود ..پس نیاز نیست اینهمه به مردم ظلم کنید و نیاز کاذب درست کنید از ترس اینکه شاید روزی خودرو روی دست شما بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
یک پراید تولید میشد پراید ۱۴۱از تمام انواع پراید ها محکم تر بود .بلافاصله سایپا چون محکم تر بود ،کم تولیدش کرد که از بورس بیفته و دو نوع اشغال ۱۳۱و ۱۴۲و ۱۱۱,را بخرند .
فکر کن اینها یک ماشین که در بین بقیه همنوع خودش بهتر باشد جمع میکنند تا مردم بیشتر کشتن بدهند

دقیقا ما تو فامیل داشتیم که ۱۴۱داشت از همه پراید های که بقیه داشتند بهتر بود و محکم تر اما. به‌خاز اینکه سنگین تر بود جمع کردند خودش خیانتی بود ..ایران خودرو و سایپا طرفدار ماشین حلبی و سبک هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
موضوع مافیای خودرو و انحصارگرایی سازمانی و حمایت بدون قید و شرط بخش هایی از حاکمیت از ایشان تحت طنز نخ نمای حمایت از تولید داخل!!! مدتی است به گفتمان تمامی اقشار متوسط و پایین جامعه تبدیل شده و از رسانه ها درخواست ورود جدی به این موضوع و حل اساسی مسئله را در قالب انجام رسالت اجتماعی و حرفه ای دارند تا بیش از این استخوان پوسیده لای زخم نماند و عفونت آن از کالبد رنجور جامعه زدوده شود.
لطفا در خصوص نحوه ی تامین خودروی مردم، همه پرسی ملی برگزار شود. تنها راه چیرگی بر اختاپوس مافیای خودرو در کشور، ایجاد موج سهمگین اراده ی مردمی جهت از بین بردن آنست و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
واقعا ما ناراحتیم این چه وضعی هست چرا مسئولین کاری نمیکنن تا کی گرونی که حد مرزی نداره بایدبه سر مابیادچندسالی میشه که می‌خواستیم خودرو بخریم ولی دیگه نمیتونیم پراید هم بخریم توانمان نمیرسه شرمنده خانواده شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
واردات خودرو دست دوم عراق وسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
چرا کسی اعتراضی به بسته های اینترنت حذف شده توسط ایرانسل نمیکنه ....باشگاه خبرنگاران لطفا بررسی کنین موضوع رو چرا بسته های بلند مدت رو حذف کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
لعنت خدا بر کسانیکه جلوی واردات گسترده خودرو سنگ میندازند،خدا ازتون نگذره که ده برابر گرانفروشی میکنید و مردم تو جاده ها دارند کشته و معلول میشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
به اندازه کافی دلیل بر بی اعتمادی مردم از از مسولان وجود دارد یکیش همین

آمریکا کجای این مسئله است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
بفهمید به خاطر تصمیمات غلط دولتی ها و ارزان فروشی اجباری و همچنین تزریق اجباری مدیران نا لایق و فرمایشی، بدهکاری خودرو ساز به قطعه ساز و نبود منابع مالی قطعه ساز، کمبود قطعه واقعی وجود داره و مدیران خودرو ساز برای اینکه اعلام موجودیت کنن تولید رو ناقص و به زور دارن انجام میدن . بفهمید که مافیای واردات از چین زورش از همه ملت ایران بیشتره و با یک نگاه به مدیران خودرو سازیها و قطعه سازها میشه این رو فهمید .الان هم دست به دست هم تمام تلاششون رو میکنن تا صنعت ایران رو نابود کنن و تا حد زیادی هم موفق بودن .همین که شما براشون خبر پراکنی میکنید کلی جلو هستن . یک نگاه به بازار خودرو بندازید شرکتهای چینی تحویل فوری و قسطی دارن و خودروی بی کیفیت و ارزان خودشون رو با قیمتهای بالا با سودهای بالا به مردم تو این بازار بی رقیب میفروشن .حالا سوال اینجاست که چه کسانی بازار چینی ها رو پر رو نق باید نگه دارند ؟ خوب یک نگاه به پیشینه مدیر عامل ایران خودرو بندازید این بابا عشق چین داره .......بفهمید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
به اندازه کافی دلیل داریم که از مسولان متنفر باشیم یکیش خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
تنها راه نجات اقتصاد شکست انحصار و ایجاد شفافیت است.. در همه چیز همین است، اگر انحصار کارساز بود، الان باید بنز و بی ام تولید میکردیم نه پراید آنهم با قرعه کشی و ده ها برابر گران‌تر!!
آخرین اخبار