مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های اموال، اتومبیل و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی گفت: از مهرماه سال گذشته، آمار ماهانه شکایات از شرکت‌های بیمه به‌طور منظم منتشر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیمیا قلی‌پور - خسروجردی مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های اموال، اتومبیل و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیمه مرکزی طبق قانون تاسیس بیمه مرکزی و آیین‌نامه شماره ۷۱ مصوب شورای عالی بیمه، یکی از وظایف خود را حمایت از حقوق بیمه‌شدگان، بیمه‌گذاران و ذینفعان بیمه‌نامه‌ها دانسته و در راستای این هدف، به رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه‌گذاران پرداخته است.

این مقام مسئول گفت: به همین منظور، از سال‌های دور، واحدی در سطح یک اداره برای رسیدگی به شکایات بیمه‌ای اختصاص یافته و سامانه‌ای الکترونیکی نیز راه‌اندازی شده است. این سامانه به مردم این امکان را می‌دهد که به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در مرکز یا ارسال نامه، شکایات خود را از شرکت‌های بیمه ثبت کنند و از طریق همین سامانه، پاسخ و نتیجه رسیدگی را دریافت نمایند.

او افزود: از مهرماه سال گذشته، آمار ماهانه شکایات به‌طور منظم منتشر می‌شود. هدف اصلی این انتشار آمار، آگاهی مردم از وظایف بیمه مرکزی و وجود نهاد ناظر برای رسیدگی به شکایات است. همچنین، این اقدام به تشویق و ترغیب شرکت‌های بیمه برای بهبود عملکرد خود منجر شده و باعث افزایش آمار شکایت‌ها شده است. در عین حال، شرکت‌های بیمه نسبت به آمار شکایات و وجود شکایت از عملکرد خود حساسیت بیشتری پیدا کرده و سعی در اصلاح عملکرد خود دارند.

این مقام مسئول بیمه مرکزی در نهایت ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، در آینده شاهد کاهش شکایت‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار