
باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی - شبکههای صداوسیما در قالب رویداد ملی «ایران جان، ایلام ایران»، با پخش ویژهبرنامههایی متنوع ظرفیتها و جذابیتهای اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان ایلام را به مخاطبان معرفی میکنند.
محسن شاکرینژاد، رئیس مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره تاثیرگذاری آثار نمایشی در معرفی استانهای هدف با توجه به رویداد ملی «ایران جان» گفت: قطعاً آثار نمایشی در شناخت مردم نسبت به استان هدف تاثیر میگذارد. چون محتوای سریال محتوای دنبالهدار است. مثلاً ممکن است یک محتوا در طول یک ماه یا دو ماه پخش بشود. ولی آیتمهایی که ما در طول برنامه کار میکنیم، محدود است و ممکن است فقط در یک برنامه پرداخته بشود و اینکه چند درصد از مردم آن برنامه را دیدهاند، معلوم نیست.
شاکرینژاد ادامه داد: وقتی شما در قالب یک سریال به سراغ موضوعی میروید، به دلیل استمرار پخش و اینکه عمده عامه مردم با این محتواها بیشتر ارتباط برقرار میکنند، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
رئیس مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما به سختیهای اثرسنجی یک سریال پرداخت و گفت: اثرسنجی سریال کار پیچیده و سختی است. وقتی ارزیابی میکنیم و متوجه میشویم که یک سریال نسبت به سایر برنامهها مخاطب بیشتری جذب کرده و رضایتمندی بالاتری دارد، طبیعی است که اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. نکته دیگر پرداخت غیر مستقیم به موضوعات است. معمولاً تاثیرگذاری پرداخت غیر مستقیم به موضوعات بیشتر از پرداخت مستقیم است.