
باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزاده محبی - ابراهیم شیخ معاون صنایع عمومی وزیر صمت در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته گفت: در دوران جنگ تحمیلی صنعت نوشیدنی با افزایش قابل توجه رشد تولید مواجه بود به طوریکه هیچ محدودیتی در قفسه ها نداشتیم.
به گفته وی، تولیدکنندگان آب معدنی در دوران جنگ تحمیلی ۱۲ روزه جهاد گونه عمل کردند که حاصل تلاش شبانه روزی این تولیدکنندگان است.
شیخ ادامه داد: در دورانه جنگ تحمیلی ۱۲ روزه با هماهنگی های صورت گرفته جایگاه سوخت برای صنعت نوشیدنی تهیه شد و همچنین مسئله پت برای بسته بندی هماهنگی هایی در این ایام به عمل آوردیم.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه صنعت نوشیدنی سال گذشته ۱۳ درصد رشد صادرات و ۶ درصد تولید داشته است، افزود: امسال در ۳ ماهه اول تجربه رشد خوبی داشتیم و خوشبختانه این صنعت ترکیب و تنوع خوبی دارد به طوریکه نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح جهان قابل رقابت است.
وی گفت: با توجه به اهمیت صنعت آب معدنی در شرایط جنگی، ذخایر آب معدمی و نوشیدنی برآورد و تعیین کردیم و مواد بسته بندی و برخی افزودنی ها هم به موقع تامین کردیم.
گفتنی است صبح امروز دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد و این نمایشگاه تا روز پنج شنبه ۱۱ مرداد ادامه خواهد داشت.
ایننمایشگاه با مشارکت بیش از ۱۳۵ شرکت داخلی و بین المللی میزبان جدیدترین محصولات، تجهیزات، فناوری و خدمات صنعت نوشیدنی است.