مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ساخت و بهره برداری ۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شمال استان از آغاز دولت چهاردهم تاکنون خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ۱۵۲ کیلومتر دیگر نیز در این مدت آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان _ مهدی پارسی با اشاره به اقدامات مهم عمرانی در حوزه راه‌سازی استان به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان افزود: با وجود شرایط اقلیمی سخت، کمبود اعتبارات و پراکندگی جغرافیایی اداره کل راه و شهرسازی توانسته است گام‌های موثری در بهبود وضعیت شبکه حمل‌ونقل شمال استان بردارد.

وی مهم‌ترین اقدامات این مدت را شامل بهره‌برداری از بزرگراه زابل – زاهدان پس از ۱۸ سال انتظار توسط رئیس جمهور، تفویض اختیار ساخت ۱۵۵ کیلومتر از مسیر بزرگراهی زاهدان – خاش – ایرانشهر، و تکمیل میدان راه و شهرسازی و بهره‌برداری رسمی آن توسط وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی نه تنها در ارتقاء شاخص‌های زیرساختی استان موثر است بلکه با کاهش بار ترافیکی جاده‌های دوطرفه و ارتقاء ایمنی به شکل مستقیم در کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل جابه‌جایی کالا و مسافر و رشد شاخص‌های اقتصادی موثر خواهد بود.

پارسی ادامه داد: با اهتمام ویژه دولت در توسعه سیستان و بلوچستان هم‌اکنون عملیات اجرایی ۲۴۷ کیلومتر بزرگراه و راه‌های اصلی در محورهای تحت پوشش این اداره‌کل در حال انجام است که نقش مهمی در اتصال مناطق شمالی به مرکز و جنوب استان خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت کریدور شمال–جنوب و نقشی که بندر چابهار در آینده اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد، گفت: افزایش سرعت اجرای پروژه‌های راه‌سازی، توجه به کیفیت ساخت و رعایت اصول فنی در دستور کار قرار گرفته و این اداره کل با حمایت های دولت با وجود همه محدودیت‌ها و چالش‌ها اجرای پروژه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی در اولویت‌بخشی به استان‌های کمتر توسعه‌یافته، تصریح کرد: با حمایت‌های دولت امید می‌رود پروژه‌های مهم راه‌سازی در استان با سرعت بیشتری تکمیل و بهره‌برداری شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و یکی از نقاط کلیدی در کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی نقشی راهبردی در آینده اقتصادی و تجاری ایران ایفا می‌کند و اتصال موثر این بندر به مراکز جمعیتی و مرزی شمال استان از طریق شبکه بزرگراهی پیش‌نیاز بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های ترانزیتی، تجاری و صادراتی آن و همچنین مرزهای رسمی نظیر ریمدان، میلک و میرجاوه است بطوریکه توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در این مسیرها نه‌تنها به تسهیل تردد کالا و مسافر کمک می‌کند بلکه موجب تقویت پیوند اقتصادی با کشورهای همسایه، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در مناطق مرزی خواهد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ساخت و بهره برداری ۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شمال استان از آغاز دولت چهاردهم تاکنون خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ۱۵۲ کیلومتر دیگر نیز در این مدت آغاز شده است.

 

مهدی پارسی با اشاره به اقدامات مهم عمرانی در حوزه راه‌سازی استان به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان افزود: با وجود شرایط اقلیمی سخت، کمبود اعتبارات و پراکندگی جغرافیایی اداره کل راه و شهرسازی توانسته است گام‌های موثری در بهبود وضعیت شبکه حمل‌ونقل شمال استان بردارد.

 

وی مهم‌ترین اقدامات این مدت را شامل بهره‌برداری از بزرگراه زابل – زاهدان پس از ۱۸ سال انتظار توسط رئیس جمهور، تفویض اختیار ساخت ۱۵۵ کیلومتر از مسیر بزرگراهی زاهدان – خاش – ایرانشهر، و تکمیل میدان راه و شهرسازی و بهره‌برداری رسمی آن توسط وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی نه تنها در ارتقاء شاخص‌های زیرساختی استان موثر است بلکه با کاهش بار ترافیکی جاده‌های دوطرفه و ارتقاء ایمنی به شکل مستقیم در کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل جابه‌جایی کالا و مسافر و رشد شاخص‌های اقتصادی موثر خواهد بود.

 

پارسی ادامه داد: با اهتمام ویژه دولت در توسعه سیستان و بلوچستان هم‌اکنون عملیات اجرایی ۲۴۷ کیلومتر بزرگراه و راه‌های اصلی در محور‌های تحت پوشش این اداره‌کل در حال انجام است که نقش مهمی در اتصال مناطق شمالی به مرکز و جنوب استان خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اهمیت کریدور شمال–جنوب و نقشی که بندر چابهار در آینده اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد، گفت: افزایش سرعت اجرای پروژه‌های راه‌سازی، توجه به کیفیت ساخت و رعایت اصول فنی در دستور کار قرار گرفته و این اداره کل با حمایت‌های دولت با وجود همه محدودیت‌ها و چالش‌ها اجرای پروژه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی در اولویت‌بخشی به استان‌های کمتر توسعه‌یافته، تصریح کرد: با حمایت‌های دولت امید می‌رود پروژه‌های مهم راه‌سازی در استان با سرعت بیشتری تکمیل و بهره‌برداری شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و یکی از نقاط کلیدی در کریدور‌های ترانزیتی بین‌المللی نقشی راهبردی در آینده اقتصادی و تجاری ایران ایفا می‌کند و اتصال موثر این بندر به مراکز جمعیتی و مرزی شمال استان از طریق شبکه بزرگراهی پیش‌نیاز بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های ترانزیتی، تجاری و صادراتی آن و همچنین مرز‌های رسمی نظیر ریمدان، میلک و میرجاوه است بطوریکه توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در این مسیر‌ها نه‌تنها به تسهیل تردد کالا و مسافر کمک می‌کند بلکه موجب تقویت پیوند اقتصادی با کشور‌های همسایه، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در مناطق مرزی خواهد شد.

راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.