مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با تأکید بر ضرورت خودکفایی مدارس به منظور رفع مشکلات مالی و تمرکز بر وظیفه تعلیم و تربیت از ظرفیت قانونی اختصاص ۱۰۰ متر فضای تجاری به هر مدرسه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهره شعبانی -احمدرضا اجتهادی، مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، امروز در نشست رسانه‌ای  که در هنرستان خیرساز امیرالمؤمنین (ع) منطقه در پردیسان قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: «نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی» از آذرماه ۱۴۰۳ کلید خورد.

او افزود: نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با پیگیری مستمر شخص رئیس‌جمهور و برگزاری بیش از ۴۰ جلسه ملی، نشان داده که دولت در عرصه مدرسه‌سازی سرآمد است.

به گفته اجتهادی در قالب این نهضت، ساخت و تحویل ۷۳۰۰ مدرسه در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته که سهم استان قم، ۹۰ پروژه با ظرفیت ۹۵۰ کلاس درس و زیربنای ۲۰۸ هزار مترمربع است.

او  با تقدیر ویژه از خیرین مدرسه‌ساز، تصریح کرد: بیش از نیمی از فضاهای آموزشی کشور به همت خیرین احداث شده و این نقش بی‌بدیل، شایسته تکریم و قدردانی است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم همچنین از طراحی و کلنگ‌زنی ۴۰۰ کلاس درس جدید در استان خبر داد و به اجرای طرح‌هایی مانند «شهید عجمیان» اشاره کرد که با مشارکت گروه‌های جهادی، بهسازی و شاداب‌سازی مدارس را دنبال می‌کند.

اجتهادی در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت مطالبه‌گری رسانه‌ها در حوزه آموزش تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های نظام آموزشی، ایجاد درآمد پایدار برای مدارس است تا مدیران بتوانند با آرامش بیشتری به امور تربیتی بپردازند.

او افزود: بر اساس قانون، هر مدرسه می‌تواند ۱۰۰ متر فضای تجاری اختصاصی داشته باشد و از محل درآمد آن، چالش‌های خود را مدیریت کند.

مدیرکل نوسازی مدارس قم با بیان اینکه تاکنون حدود ۲ هزار مترمربع فضای تجاری در مدارس نوساز با کمک خیران ساخته شده است،گفت:نصب پنل های خورشیدی تولید برق در کنار موضوع مولدسازی فضاهای آموزشی، یک ضرورت انکارناپذیر است.

در پایان، اجتهادی از خبرنگاران خواست تا در موضوعاتی چون مولدسازی و نگهداری فضاهای آموزشی، نقش فعال‌تری ایفا کنند و با طرح مطالبات تخصصی، به ارتقای کیفیت آموزش در استان کمک نمایند.

 اصحاب رسانه،همیاران واقعی خیرین مدرسه‌ساز

ابوالفضل هندویان، عضو جدید هیئت‌مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور هم در سخنانی اصحاب رسانه را «همیاران واقعی خیرین مدرسه‌ساز» خواند و با تأکید بر نقش کلیدی آنان در شکل‌دهی به افکار عمومی و انتقال مطالبات مردمی به مسئولان، گفت:شما هستید که صدای مردم را به گوش تصمیم‌گیران می‌رسانید و با قدرت قلم و تصویر، مطالبه‌گری را زنده نگه می‌دارید.

 هندویان با اشاره به ثمرات بلندمدت فعالیت‌های خیرین در عرصه مدرسه‌سازی، افزود: نتایج این تلاش‌ها، مستقیماً به فرزندان خود ما بازمی‌گردد؛ کودکانی که فردای این کشور را خواهند ساخت. مدرسه‌سازی نه فقط یک عمل خیرخواهانه، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای روشن است. 

او  در ادامه، با نگاهی انتقادی به وضعیت فعلی نظام آموزشی کشور، خواستار بازنگری جدی در ساختار آموزش‌وپرورش شد.

به گفته هندویان، ساختار آموزش‌وپرورش نیازمند درمانی عمیق و علمی است. امیدواریم مسئولان امر با درک اهمیت این موضوع، گام‌های مؤثری در مسیر اصلاح بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.