شما بر چه اساسی هر بی سرپایی رو استخدام میکنید که سواد آموزشی نداره البته از بعضیها عذرخواهم که این حرف رو میزنم....کسی ک چندین ساله از فضای آموزشی دوره و حالا در سن ۳۵ یا ۴۰ سال به بالا استخدام شده چگونه میتواند یه کلاس ۳۰ نفره رو اداره کند ...من معلمانی رو میشناسم که حتی سواد حل کردن ریاضی پایه اول رو ندارد....معلمی میشناسم ک سواد نوشتاری واملایی ندارد.....معلمی میشناسم ک سواد خواندن صحیح کلمات رو ندارد....اونوقت شما از این معلم چه انتظاری دارید....من بخاطر بچه خودم این چیزا رو دیدم......جناب وزیر آموزش پرورش شمایی که نیرو کم داری چرا به هر به بی سوادی اجازه ورود به آموزش وپرورش رو میدهی .... دانشجویان ونخبه هایی هستن با بالاترین مدرک اونوقت شما اینا رو ول کردین وفضای آموزشی رو پر کردین از افرادی ک سواد علمی ندارن....باشد ک در سالهایی نه چندان دور از این کرده خود پشیمان شده ...افراد بی سواد مساوی با کشوری بی سواد.
من اگر قرار بود درس بدهم چه در مدرسه و چه در دانشگاه، اینگونه عمل می کردم: یک ساعت مبحث رو درس می دادم و یک ساعت خودم تمرین حل می کردم و ساعت سوم، تمرین می دادم به بچه ها یا دانشجوها تا حل کنند. به نظر من حجم کم درس و حل تمرین در محل درس برای یادرگیری بیشتر و بهتر. حتی همون موقع اگر در کنکور (چه کارشناسی و چه ارشد و چه دکترا) سوالی از اون مبحث اومده بود رو هم حل می کردم. خلاصه اینکه حل تمرین به صورت حضوری و رفع اشکال به صورت حضوری و حجم کم درس تا بچه ها یا دانشجویان مبحث رو به خوبی درک کنند. از سوی دیگه، اینکه میحث درس داده شده، چه مورد کاربردی می تونه داشته باشه و چه مسائلی رو می تونه حل کنه رو بازگو می کردم.
به نظر من اینجوری کلاس های درس می تونه پویا و شاداب باشه و دانش اموز یا دانشجو مجبور نیست انبوهی از مطالب رو در ذهن خودش انبار کنه
من اگر قرار بود درس بدهم چه در مدرسه و چه در دانشگاه، اینگونه عمل می کردم: یک ساعت مبحث رو درس می دادم و یک ساعت خودم تمرین حل می کردم و ساعت سوم، تمرین می دادم به بچه ها یا دانشجوها تا حل کنند. به نظر من حجم کم درس و حل تمرین در محل درس برای یادرگیری بیشتر و بهتر. حتی همون موقع اگر در کنکور (چه کارشناسی و چه ارشد و چه دکترا) سوالی از اون مبحث اومده بود رو هم حل می کردم. خلاصه اینکه حل تمرین به صورت حضوری و رفع اشکال به صورت حضوری و حجم کم درس تا بچه ها یا دانشجویان مبحث رو به خوبی درک کنند. از سوی دیگه، اینکه میحث درس داده شده، چه مورد کاربردی می تونه داشته باشه و چه مسائلی رو می تونه حل کنه رو بازگو می کردم.
به نظر من اینجوری کلاس های درس می تونه پویا و شاداب باشه و دانش اموز یا دانشجو مجبور نیست انبوهی از مطالب رو در ذهن خودش انبار کنه
تو ک حقوق بیشتر میخواستی بیخود کردی معلم شدی...که حالا به خاطر حقوق بیای بگی انگیزه ندارم به بچه ها درس بدم یا درست تدریس کنم......حقوق بیشتر میخواستی میرفتی شغل آزاد میگرفتی جناب.....فرض کن بچه خودت تو مدرسه ای درس میخونه ک معلمش همین نظر تو رو داره اونوقت آتیش نمیگرفتی از این طرز تفکر؟
قابل توجه اموزش و پرورش و معلمان عزیز دل
از هر کدام از دانش اموزان بخواهید که یک کتاب غیر درسی را خلاصه نویسی کنند .تا بدین وسیله کتاب خوانی
در بین دانش اموزان جا بیفتدد و برای بقیه بازگو کنند
به نظر من اینجوری کلاس های درس می تونه پویا و شاداب باشه و دانش اموز یا دانشجو مجبور نیست انبوهی از مطالب رو در ذهن خودش انبار کنه
به نظر من اینجوری کلاس های درس می تونه پویا و شاداب باشه و دانش اموز یا دانشجو مجبور نیست انبوهی از مطالب رو در ذهن خودش انبار کنه
?
از هر کدام از دانش اموزان بخواهید که یک کتاب غیر درسی را خلاصه نویسی کنند .تا بدین وسیله کتاب خوانی
در بین دانش اموزان جا بیفتدد و برای بقیه بازگو کنند