محبی‌نژاد بیان کرد: نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی کاهش تیراژ تولید به صورت مقطعی و سرشکن است.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن همگن‌سازی قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی گفت: نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی کاهش تیراژ تولید به صورت مقطعی و سرشکن شدن هزینه‌های ثابت و سر بار تولید بر تعداد  تولید کمتر خواهد بود که حاصلی جز افزایش ناگزیر قیمت و زیان توامان مردم و خودرو سازان ندارد.
 
وی در توضیح گرانی خودرو اظهار داشت: فراموش نکنیم که مهمترین عاملی که مانع افزایش قیمت خودرو در سال جاری شد افزایش تیراژ قابل ملاحظه خودرو در سال 93 بود.

وی افزود: ارزانی و گرانی مفاهیم نسبی هستند که به توان خرید که بتوان اکثریت مردم جامعه بستگی دارند. صرفه نظر از اینکه چرا توان خرید مردم  پایین آمده واضح است که عمده مشتریان خودروهای داخلی عموم مردم با در آمد متوسط و پایین هستند که از نتیجه فرآیند خود قطعاً متضرر می‌گردند.

 محبی نژاد ادامه داد: با تحلیل ساده پیش بینی می‌شود دود نخریدن خودرو صفر داخلی به چشم مردم و تولیدکننده داخلی و سودان به جیب خودرو سازان خارجی، وارد کنندگان دلالان می‌رود.

دبیر انجمن همگن سازی قطعات خودرو اظهار داشت: با تضعیف صنعت خودرو داخلی و خلا بازار فضا برای واردات خودرو بیش از پیش باز شده و نتیجه رونق واردات و سود کلان دلالان و وارد کنندگان است.

وی ادامه داد: البته خودروسازان خارجی نیز از این موهبت بی بهره نخواهند ماند و کارگران بیکار شده ایرانی فقط نظاره گر رونق اشتغال همتایان خارجی خود خواهند بود.

محبی نژاد تصریح کرد: از طرف دیگر بازار تامین قطعات یدکی خودروهای وارداتی برای 15 تا 20 سال تقدیم قطعه سازان خارجی گردیده و موجب تعطیلی  کارخانه جات قطعه سازی داخلی می‌شود.

دبیر انجمن همگن سازی قطعات خودرو در پایان گفت: این وضعیت حکایت نشستن بر شاخه و بریدن آن را در ذهن تداعی می‌کند که البته سقوط نتیجه کار است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
گول نخورید کارشون تمومه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
سلام پراید نابود مرگ مردم ایران شما انصاف داری کافر هستید همتون این مردم با بدبختی پول در میارن تو عراق تقبل 900دلار اینجا 23 ملیون جان ناموستون نخرید
Netherlands
علی
۲۲:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
برادر خواهر من نخر نخر نخر
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۱:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
چرا مردم ما همیشه فکر می کنند فقط با نخریدن درست میشه.چرا تلاش برای اصلاح صورت نگیرد. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. آیا تا حالا کسی چرخه تولید خودرو و کارخانجاتی که در تولید قطعات برای ایجاد یک خودرو هستند را تشریح کرده که اگر خودرو تولید نشود چند کارخانه وچند میلیون نفر بیکار میشوند.من نمی گویم خودرو داخلی مشکل ندارد ولی راه حل تعطیلی کارخانه خودرو ساری و چرخه تولید مواد اولیه داخلی نیست. درضمن آیا تا حالا کسی به این نکته آماری دقت کرده که 70 درصد تصادفات به خاطر بی دقتی راننده است.به نضر به جای کمپین نخریدن خودرو صفر بهتر است. کمپین تولید با کیفیت ؛ کمپین رانندگی با دقت ؛ وهزارا ن کمپینی که منجر به پیشرفت توسعه ای کشور می شود راه بیندازیم.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۱:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
چرا مردم ما همیشه فکر می کنند فقط با نخریدن درست میشه.چرا تلاش برای اصلاح صورت نگیرد. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. آیا تا حالا کسی چرخه تولید خودرو و کارخانجاتی که در تولید قطعات برای ایجاد یک خودرو هستند را تشریح کرده که اگر خودرو تولید نشود چند کارخانه وچند میلیون نفر بیکار میشوند.من نمی گویم خودرو داخلی مشکل ندارد ولی راه حل تعطیلی کارخانه خودرو ساری و چرخه تولید مواد اولیه داخلی نیست. درضمن آیا تا حالا کسی به این نکته آماری دقت کرده که 70 درصد تصادفات به خاطر بی دقتی راننده است.به نضر به جای کمپین نخریدن خودرو صفر بهتر است. کمپین تولید با کیفیت ؛ کمپین رانندگی با دقت ؛ وهزارا ن کمپینی که منجر به پیشرفت توسعه ای کشور می شود راه بیندازیم.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۰۸:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
چرا مردم ما همیشه فکر می کنند فقط با نخریدن درست میشه.چرا تلاش برای اصلاح صورت نگیرد. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. آیا تا حالا کسی چرخه تولید خودرو و کارخانجاتی که در تولید قطعات برای ایجاد یک خودرو هستند را تشریح کرده که اگر خودرو تولید نشود چند کارخانه وچند میلیون نفر بیکار میشوند.من نمی گویم خودرو داخلی مشکل ندارد ولی راه حل تعطیلی کارخانه خودرو ساری و چرخه تولید مواد اولیه داخلی نیست. درضمن آیا تا حالا کسی به این نکته آماری دقت کرده که 70 درصد تصادفات به خاطر بی دقتی راننده است.به نضر به جای کمپین نخریدن خودرو صفر بهتر است. کمپین تولید با کیفیت ؛ کمپین رانندگی با دقت ؛ وهزارا ن کمپینی که منجر به پیشرفت توسعه ای کشور می شود راه بیندازیم.
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۱۲:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خونه کلنگی رو باید خراب کرد دوباره یه خونه خوب ساخت
Iran (Islamic Republic of)
سفير
۱۳:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
٤٠سال حمايت شده تعويض چراغ جلو و خطر عقب به نظرتون تا٤٠٠ سال ديگه حمايتتون كنيم خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
خودروی صفر ممنوع
۱۲:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
با این حرفها نميتونين مردم و گول بزنین
مردم هوشیار شدن و دیگه فریب افراد دروغگویی مثل شما رو نميخورن آقای قطعه ساز
خرید خودروی صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب ف
۱۰:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
بابا خداييش يه كم انصاف داشته باشين !!! توليد داخليه ،من خودم يه تصادف كردم صافكاره داخل گلگير رو كه رنگ نخورده بود بهم نشون داد آرم حلب روغن نرگس كاملا خوانا و مشخص بود پس هي نگين جنس چيني !!!!!!!!!!!!هه هه هه هه هه ............
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
واقعا که حالا اگه خودرهاشون ایمن هم بود یک چیزی میشد با گرونی کنار اومد.
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۰۹:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
نخرید مردم. یک بار هم شده با هم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی حشمتی
۰۹:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خودرو نخریدن حق مردم است و سزای گرانی نخریدن است .
گواه مردم برگرانی خودرو بالابودن تعرفه وارادات خودرو و ایجاد رانت برای خودرو سازان است .
اگر خودرو سازان انصاف داشتند و با قوانین اسلامی اداره میشدند به این روز نمی افتادند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۰۸:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
تو اين كشور هيچ كس به فكر مصرف كننده نيست.ايها الناس خودمون به فكر خودمون باشيم.به اميد روزي كه خودرو داخلي با كيفيت و متناسب با درامد عموم مردم به بازار بياد.تا اون موقع خودرو صفر ممنوع ممنوع ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
25 سال کم نیست که خودرو تولید بشه و هنوز وابسته به خارج از کشور باشه حتی پراید . واقعااااا خنده داره .
آخرین اخبار