آرش محبی نژاد دبیر انجمن همگنسازی قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی گفت: نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی کاهش تیراژ تولید به صورت مقطعی و سرشکن شدن هزینههای ثابت و سر بار تولید بر تعداد تولید کمتر خواهد بود که حاصلی جز افزایش ناگزیر قیمت و زیان توامان مردم و خودرو سازان ندارد.
وی در توضیح گرانی خودرو اظهار داشت: فراموش نکنیم که مهمترین عاملی که مانع افزایش قیمت خودرو در سال جاری شد افزایش تیراژ قابل ملاحظه خودرو در سال 93 بود.
وی افزود: ارزانی و گرانی مفاهیم نسبی هستند که به توان خرید که بتوان اکثریت مردم جامعه بستگی دارند. صرفه نظر از اینکه چرا توان خرید مردم پایین آمده واضح است که عمده مشتریان خودروهای داخلی عموم مردم با در آمد متوسط و پایین هستند که از نتیجه فرآیند خود قطعاً متضرر میگردند.
محبی نژاد ادامه داد: با تحلیل ساده پیش بینی میشود دود نخریدن خودرو صفر داخلی به چشم مردم و تولیدکننده داخلی و سودان به جیب خودرو سازان خارجی، وارد کنندگان دلالان میرود.
دبیر انجمن همگن سازی قطعات خودرو اظهار داشت: با تضعیف صنعت خودرو داخلی و خلا بازار فضا برای واردات خودرو بیش از پیش باز شده و نتیجه رونق واردات و سود کلان دلالان و وارد کنندگان است.
وی ادامه داد: البته خودروسازان خارجی نیز از این موهبت بی بهره نخواهند ماند و کارگران بیکار شده ایرانی فقط نظاره گر رونق اشتغال همتایان خارجی خود خواهند بود.
محبی نژاد تصریح کرد: از طرف دیگر بازار تامین قطعات یدکی خودروهای وارداتی برای 15 تا 20 سال تقدیم قطعه سازان خارجی گردیده و موجب تعطیلی کارخانه جات قطعه سازی داخلی میشود.
دبیر انجمن همگن سازی قطعات خودرو در پایان گفت: این وضعیت حکایت نشستن بر شاخه و بریدن آن را در ذهن تداعی میکند که البته سقوط نتیجه کار است.
انتهای پیام/
چرا مردم ما همیشه فکر می کنند فقط با نخریدن درست میشه.چرا تلاش برای اصلاح صورت نگیرد. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. آیا تا حالا کسی چرخه تولید خودرو و کارخانجاتی که در تولید قطعات برای ایجاد یک خودرو هستند را تشریح کرده که اگر خودرو تولید نشود چند کارخانه وچند میلیون نفر بیکار میشوند.من نمی گویم خودرو داخلی مشکل ندارد ولی راه حل تعطیلی کارخانه خودرو ساری و چرخه تولید مواد اولیه داخلی نیست. درضمن آیا تا حالا کسی به این نکته آماری دقت کرده که 70 درصد تصادفات به خاطر بی دقتی راننده است.به نضر به جای کمپین نخریدن خودرو صفر بهتر است. کمپین تولید با کیفیت ؛ کمپین رانندگی با دقت ؛ وهزارا ن کمپینی که منجر به پیشرفت توسعه ای کشور می شود راه بیندازیم.
چرا مردم ما همیشه فکر می کنند فقط با نخریدن درست میشه.چرا تلاش برای اصلاح صورت نگیرد. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. آیا تا حالا کسی چرخه تولید خودرو و کارخانجاتی که در تولید قطعات برای ایجاد یک خودرو هستند را تشریح کرده که اگر خودرو تولید نشود چند کارخانه وچند میلیون نفر بیکار میشوند.من نمی گویم خودرو داخلی مشکل ندارد ولی راه حل تعطیلی کارخانه خودرو ساری و چرخه تولید مواد اولیه داخلی نیست. درضمن آیا تا حالا کسی به این نکته آماری دقت کرده که 70 درصد تصادفات به خاطر بی دقتی راننده است.به نضر به جای کمپین نخریدن خودرو صفر بهتر است. کمپین تولید با کیفیت ؛ کمپین رانندگی با دقت ؛ وهزارا ن کمپینی که منجر به پیشرفت توسعه ای کشور می شود راه بیندازیم.
چرا مردم ما همیشه فکر می کنند فقط با نخریدن درست میشه.چرا تلاش برای اصلاح صورت نگیرد. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. آیا تا حالا کسی چرخه تولید خودرو و کارخانجاتی که در تولید قطعات برای ایجاد یک خودرو هستند را تشریح کرده که اگر خودرو تولید نشود چند کارخانه وچند میلیون نفر بیکار میشوند.من نمی گویم خودرو داخلی مشکل ندارد ولی راه حل تعطیلی کارخانه خودرو ساری و چرخه تولید مواد اولیه داخلی نیست. درضمن آیا تا حالا کسی به این نکته آماری دقت کرده که 70 درصد تصادفات به خاطر بی دقتی راننده است.به نضر به جای کمپین نخریدن خودرو صفر بهتر است. کمپین تولید با کیفیت ؛ کمپین رانندگی با دقت ؛ وهزارا ن کمپینی که منجر به پیشرفت توسعه ای کشور می شود راه بیندازیم.
مردم هوشیار شدن و دیگه فریب افراد دروغگویی مثل شما رو نميخورن آقای قطعه ساز
خرید خودروی صفر ممنوع
گواه مردم برگرانی خودرو بالابودن تعرفه وارادات خودرو و ایجاد رانت برای خودرو سازان است .
اگر خودرو سازان انصاف داشتند و با قوانین اسلامی اداره میشدند به این روز نمی افتادند.