رئیس اتحادیه فروشندگان باتری گفت: بنابر ابلاغ سازمان حمایت هیچ یک از تولیدکنندگان نباید واگذاری باتری نو را در قبال عرضه باتری فرسوده انجام دهند.

آقای حسین علی ‎اکبری نایب رئیس دوم اتاق اصناف و رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران گفت: درخواست ما این بود که واحد‌های صنفی به هیچ عنوان ملزم به ارائه باتری فرسوده هنگام خرید باتری نو از کارخانه نباشند. یعنی کارخانه بابت قیمت تمام شده باتری پول دریافت کند و این نباشد که واحد صنفی را ملزم به ارائه باتری فرسوده کند.

او ادامه داد: متاسفانه برخی کارخانه‌ها برای کسب منافع خود با قیمت باتری فرسوده بازی می‌کردند که سازمان حمایت طی نامه‌ای به انجمن تولیدکنندگان باتری ابلاغ کرده که هیچ یک از تولیدکنندگان حق ندارند واگذاری باتری نو را در قبال عرضه باتری فرسوده قرار بدهند.

علی اکبری گفت: ما در جلسه با سازمان حمایت اعلام کرده ایم که اصولا ارتباطی بین خرید باتری و الزام به دریافت باتری فرسوده وجود ندارد. باتری ساز باید بر اساس قیمت تمام شده باتری را عرضه کند و مواد اولیه را از طریق واردات یا خرید از ضایعاتی‌ها تامین کند و نباید به واحد‌های صنفی خسارت وارد شود.

نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران مرجع قیمت گذاری باتری سازمان حمایت برشمرد و گفت: قرار است اعلام کنیم که از ابتدای سال تاکنون نرخ باتری چند درصد رشد داشته و چقدر از این افزایش نرخ با تایید سازمان حمایت انجام شده است. در قیمت باتری ما به عنوان توزیع کننده نقشی نداریم و این تولیدکننده است که باید درخواست افزایش نرخ باتری را مطرح و سازمان حمایت بر اساس آنالیز موافق یا مخالف افزایش قیمت باشد. اما برخی کارخانه‌ها بدون دریافت مجوز قیمت باتری را افزایش داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حامد
۱۰:۰۶ ۰۶ تير ۱۴۰۳
این باطری سازها مال کدوم ارگان حکومتی هستند که آب مقطر و اسید رو به قیمت ۲۸۰۰( دو میلیون و هشتصددددد هزار تومان) در سال ۱۴۰۳ دارند به مردم ایران اسلامیییییی میفروشند؟!!!! وقتی باطری کهنه را از ما میگیرند یعنی مال فقط داریم پول چند سی سی اسید رو میدیم!!!! واقعا تا کی این همه ظلم رو تحمل میکنید؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
سلام دوست عزیز اینکه باطری کهنه در قبال نوع میگیرن اصولی نیست اضافه بر سازمان هست در ضمن مشتریان به فکر باطری فرسوده هاشون نباشن اونا جدا از این خرید باطری نوع به فروش می‌رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
باسلام. دوستان عزیزباطریهای کهنه تون راعوض نکنید. اونجایی که یه روکش داره که درباطریهای سابق محل ریختن اسیدبودوحالایه روکش داره. اون روکش راباچاقوبرداریدتادریچه خانهای باطری معلوم بشه. بعدش هر6تادریچه رابازکنیداسیدکهنه راخالی کنیدباجوش شیرین البته خیلی کم بهمراه اب بشوییدوآب اسیدتازه بریزیدوچندساعت زیرشارژبذاریدوصاحب باطری نوبشید. بهمین راحتی. دیگه چندمیلیون پول باطری ندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
باتری خیلی ارزان بود با این ترفند قیمت باتری هم دوبل میشه، باتری کهنه را هم ازشون خواهش می‌کنیم بگیرند و مجبور به حمل و نگهداری ش نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
خوب اینم از باتری بی کیفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
طبیعی هست که کارخونه دنبال فرسوده اش باشه؛ چون همون و ذوب میکنه دوباره به چرخه تولید برمیگردونه کاملا سود داره
Iran (Islamic Republic of)
محدثه‌طیب
۰۸:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
‌باتری‌هشون‌کیفیت‌نداره
Iran (Islamic Republic of)
نایان
۰۲:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
این خودش نوعی ربای کالا به کالا هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
مشخص نشد مصرق کننده باتری کهنه را چکارش کنه ؛ در هرصورت ایا بنفع مصرف کننده است ؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دوستان عزیز خبر رو خوب و دقیق مطالعه نکردید.
داره میگه که به جای فرسوده پولش رو به کارخانه بدین
مثلاً یه باتری پراید آگه یک میلیون و پانصد هستش و فرسوده رو باید تحویل بدین ، نیاز نیست که فرسوده تحویل بدین و مبلغ دو میلیون و دویست باید پرداخت کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
باتری به آن سنگینی را حالا باید بدست بگیریم و با کمر درد و سکته قلبی در به در دنبال ضایعاتی بگردیم تا بزنه تو سر قیمت و هم وقت و رنج هزینه کنیم و هم با نازلترین قیمت باتری اسقاط را از دست ما در بیارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
گرانی چند صد در صد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
سلام درمورد عرضه باطری و نحوه تحویل آن نظارت شود تا مصرف کنند ه با قیمت مناسب باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
با این شرایط سود باطری کهنه سود به جیب واحد صنفی می رود. کارخانه که ضرر نمی کنند قیمت باطری را افزایش میده. پس ضرر اصلی مصرف کننده بیچاره می کند. اگر راست میگن قیمت باطری کهنه را درصدی از باطری نو تعیین کنند و واحد صنفی و تولید کننده را ملزم به کسر آن از باطری نو کنند.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
همون باطری کهنه رو میبرن پلاستیک شو عوض میکنن توش اسید باطری میریزن میشه نو.اگه چراغ باطری از سبز به سفید تغییر کرد همون نشانگر رو بپیچونید باز کنید توش اسید باطری بریزید بشه صفر
۱۲
آخرین اخبار