با سلام کار آرماتور بندی پروژه ما به اتمام رسیده است که مورد تایید ناظر عمران می باشد جهت بتن ریزی فنداسیون ناظر عمران جواب تلفن را نمیدهد و کار تعطیل است چه باید کرد
من یه سوال داشتم از تمام مهندسین نظام مهندسی که نظر خلاف جناب آقای وزیر رو داشتن . اگه سرمایه گذاری . سرمایه خود رو برای ایجاد اشتغال و تولید وارد کار کند و یک مهندس که توانسته با گرفتن یک لیسانس از دانشگاه آزاد یا پیام نور برای مالک و یا سازنده مورد تراشی ( که البته مهندسین کم سواد و ناوارد و کم تجربه کم نیستند) و باعث خسارت به سرمایه مملکت و بی کاری 12 میلیون کارگر بخش ساختمانی و کارخانه های تولید مصالح شود . در کجای قانون نظام مهندسی از ناظر می توان شکایت کرد و مانع خسارت نا بجا به سرمایه این خاک و کشور عزیزمان را داشت.
ارجاع نظارت نظام مهندسی باید اصلاح بشه ولی کارفرما ناظر رو انتخاب کنه که آشنا بازی خیلی بیشتر میشه سابق ناظرهای تازه کار با سیستم ارجاع کار می گرفتند الان فقط یک سری خاص که آشنا بیشتر دارند یا تخفیف بیشتر میدن کار می گیرند
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۷
اما الان یک شهر کوچیک سهمیه نقشه یک مهندس پایه ۱ رو پر نمیشه و اون مهندس هم قرار نیست بازنشسته بشه
من پیشنهاد میکنم بیمه مسیولیت مهندسی برای ناظران چندشغله که حتی فرصت حضور سرساختمان ندارند لغو شود و مهندسان چندشغله که سرکار ساختمانی حضور ندارند در صورت وقوع حادثه و اسیب جانی و مالی به کارگران ، به اشد مجازات محکوم شوند
درخواست كانون سراسري پيمانكاران عمراني جهت تسریع در صدور و ابلاغ بخشنامه تعليق با توجه به مشكلات ناشي از افزايش بي رويه نرخ مصالح از ريیس امور نظام فني و اجرايي كشور
یادمه تو طرح ارجاع مالکی تماس گرفت که اگر پنجاه درصد مبلغ ناظر هماهنگ کننده رو تخفیف بدی کار رو به شما ارجاع بدم و گرنه لیست رو عوض کنم.چون کار دو ناظر داشت من قبول نکردم ولی ناظر دیگه قبول کرد و لیست تایید شد این رو گفتم که بدونید تو طرح ارجاع هم از این خبرا بود
اگه نظام بازرسی خودش رو بیشتر کنه و نظارت مظاعف و بازرسان هم فعال باشن، مطمئن باشید ناظر نمیتونه تخلف کنه، چون میدونه بازخواست میشه، و براش فرقی نمیکنه مالک آشنا باشه یا غریبه،
✔️تحلیل وقایع و رویدادها نشانگر اینست که وزارت راه، پذیرش اشتباه در صدور بخشنامههای غیرقانونی را برای خود شکستی بزرگ قلمداد نموده و از اینروست که به جای بازگشت به مسیر قانون، با سرعتی بیش از گذشته در مسیر اشتباه قبلی میراند و میراند!
چرابازرسیها وکمیته ها و کمیسیونهای سازمان نظام مهندسی بخصوص کمیسیون اموزش تعطیل شده چرا هئیت رئیسه جدید به دنبال برقراری جلسات و اجرای موافقت نامه های سازمان نظام مهندسی با شهرداری نیست چرا مهندسان از اموزشهای اختیاری و بخصوص ایمنی محروم شده اند چرا به فکر برقراری اموزشها مطابق قوانین نیستند در سایت سازمان نظام مهندسی دیگر خبری از اموزشها نیست ایا اکثر
مدیران ما به دنبال نظارتهای اختیاری و تبلیغات هیئت مدیره دوره هشتم هستند ایا با این همه عدم خدمت به مهندسان و اعضا انتظار دارن باز هم مهندسان به انها رای بدهند ایا سازمان خلاصه شده در نظارت و روشهای ارجاع واقعا مدیران ماچه زمانی می خواهند به خودشان بی ایند و پول مهندسان و اعضا را مطابق مصوبات مجامع هزینه کنند و از هزینه های اضافی پرهیز کنند تا کی قرار است با روشهای ابداعی جدید در نظارت و عدم شفاف سازیها منافع عده ای حاص را تامین کنند
✔️تحلیل وقایع و رویدادها نشانگر اینست که وزارت راه، پذیرش اشتباه در صدور بخشنامههای غیرقانونی را برای خود شکستی بزرگ قلمداد نموده و از اینروست که به جای بازگشت به مسیر قانون، با سرعتی بیش از گذشته در مسیر اشتباه قبلی میراند و میراند!
مدیران ما به دنبال نظارتهای اختیاری و تبلیغات هیئت مدیره دوره هشتم هستند ایا با این همه عدم خدمت به مهندسان و اعضا انتظار دارن باز هم مهندسان به انها رای بدهند ایا سازمان خلاصه شده در نظارت و روشهای ارجاع واقعا مدیران ماچه زمانی می خواهند به خودشان بی ایند و پول مهندسان و اعضا را مطابق مصوبات مجامع هزینه کنند و از هزینه های اضافی پرهیز کنند تا کی قرار است با روشهای ابداعی جدید در نظارت و عدم شفاف سازیها منافع عده ای حاص را تامین کنند