ظرفیت شرکتهای حقوقی رو باید کم کنن، که هر چی نقشه هست، با 20 درصد تعرفه مهر میکنند. امضا فروشی توی حقوقی ها خیلی بیشتر از حقیقی هاست.
یه پایه ارشد میگیرند با 50 تا پایه 3 ، 100 هزار متر مهر میزنند. او مهندس حقیقی چه گناهی کرده که رفته دفتر تاسیس کرده، باید 3000 متر توی یه سال طراحی کنه؟ توی دو تا طراحی 1500 متری، تموم میشه باید بره پیش همون حقوقی گدایی برای مهر نقشه!!!
طرفیتها که باید کم شود چون الان کار کم است ولی مهندس زیاد وبی با کمک و نظرات جمعی انجمنها و سازمان و مطابق امارها و عرضه و تقاضا بخصوص برای افراد شاغل و چند شعله واقعا نطارت پاره وقت مگر وجود دارد وقتی مالکی بتن ریزی دارد یا گود برداری و کار در مرحله حساسی می باشد مگر میشود گفت سره کارم نمی توانم بی ایم و ...
#مقررات_ملی
بزرگترین وظیفه سازمان و هییت مدیره اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان می باشد چرا هنوز بخش مهمی از ان که استفاده از ناظرین کلیه رشته ها بخصوص برق و مکانیک و نقشه برداری در تمامی پروژه های ساختمانی می بلشد را انجام نمی دهید و هر بار شهر داری و ارگانهای دیگر را به عنوان موانع عدم اجرا مطرح میکنند و به دنبال تفاهم نامه های موقتی هستید مگر تفاهم مجریان نبود چه شد یک طرفه اجرایش نکردند تفاهم با اداره برق و اب نیز همینگونه یکطرفه فسخ شد باید کار را اساسی انجام داد اجرای قانون و مقررات ملی تفاهم نامه نیاز ندارد
برای استفاده از سازنده دارای صلاحیت چه موانعی است چگونه برای کار های بالای ۲۰۰۰ متر به راحتی پول کنترل نقشه و شناسنامه فنی را نقدا از مالک دریافت می کنید ولی برای ثبت قرارداد مجری قبل از معرفی ناظر کاری انجام نمیشود استفاده از کلیه ناطرین و مجریان در ساختمانها به ضرر چه افرادی می باشد که در این راه اقدام موثری انجام نمی دهند
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظرم بایستی سازمان نظام مهندسی ساختمان در استانها کلا جمع شود الان اعضای هیات مدیره استان ها هر عضو آن در سال از یک میلیارد تومان بیشتر درآمد داره، اگه واقعا قوه قضائیه دنبال عدالت هست بیاید کارکرد اعضای هیات مدیره رو نه در سایت نظام مهندسی بلکه در شهرداری کنترل بکنه
وزیر قبلی راه و شهرسازی رو که بهترین شیوه نامه رو داده بود و درصدد تخصصی کردن حوزه نظام مهندسی و مهندسین تمام وقت بود اما حرص و طمع شاغلین تمام شدنی نیست و بخاطر خواب بودن مهندسین با قدرت متصل به خودشون نذاشتن درست و کامل اجرایی بشه و موجبات دلالی و رانت شد که با همون بهانه تیشه زدن به ریشه اش!!!
کشش cpu یک پیمانکار با پنج کلاس سواد در حد کار اجرایی خودش هست نه اینکه بخاطر اجرای ناقص قوانین موجبات درگیری فیزیکی و لفظی بین مهندس ناظر رو فراهم کنه و در برابر یادگیری و اجرای اصولی کارها از خودش مقاومت نشون بده!!!
چطور در حوزه طراحی و چک و کنترل نقشه ها و سلسله مراتب به صورت دقیق و مطابق قانون اجرایی شده و نتیجه اش کاملا عیان هست اما در حوزه های دیگر قوانین نظام مهندسی به صورت سلیقه ای رفتار میکنن؟؟
بخاطر نقص در اجرای قوانین و برخورد سلیقه ای موجب شده تا فرسوده سازیها زیاد بشه!!! و ساختمانهاییکه فقط محصور و همانند قوطی کبریت هستن ....
دوستان تغییر قانون فرآیند پیچیدهای است که به عمر ما جواب نمیده مخصوصاً تو مملکتی که قانون گذار اول به خودش و دارودستش فکر میکنه.بنظر من درخواست ما اجرای صحیح همین قانون فعلی باشه پنجاه درصد راهو رفتیم.چرا که تعداد کار شرکتها از بیست به ازای هر نفر به چهار کار کاهش پیدا میکنه.یعنی یک پنجم شرایط فعلی از طرفی تعداد کار شاغلین حرفه ای دوازده کار میشود.
مطلب بعد در مورد اصل مقررات می باشد که دولت با تغییراتی می تواند مشکلات و بیکاری مهندسین را به حداقل برساند به این صورت که دولت کارمندان و بازنشستگان را کلا از نظام مهندسی حذف کند و پس از آن مهندسین را به 3 گروه تقسیم کند طراحان - سازندگان و ناظرین و برای هر شخص فقط یک پروانه کار صادر گردد تا تکلیف گروهها به درستی مشخص گردد به قول معروف هرکسی به یه کار نه به همه کار
تا بحال شنیدین که کارگرا اختلاس کرده باشن یا ساز و کار رانت داشته باشن؟؟
کارگری که در ساختمان A داره کار میکنه فقط از مالک ساختمان A دسمتزد دریافت میکنه و از صبح ساعت 8 تا ساعت 5 بعد از ظهر بایستی اونجا حضور فیزیکی داشته باشه و نمیتونه همزمان از مالک ساختمان B هم ادعای گرفتن دستمزد بکنه!!!
چرا هر چقدر به سمت تحصیلکرده ها پیش میریم و به مقاطع تحصیلکرده ها ورود پیدا میکنیم میزان بیکاریشون زیاد هست؟؟
خب کاملاً واضح و روشن هست که راههای دور زدن قوانین رو خوب بلدن و به راحتی میتونن از چندین محل درآمدزایی کنن و ادعای برحق بودن هم میکنن مثلا در قانون نظام مهندسی هم در شرکت کار کنن و بدون حضور فیزیکی از نظام مهندسی هم درآمدزایی کنن؟؟؟
به قول همکارمون شما اگه یکبار با ماشین شخصیت بری تو صف راننده تاکسیا وایسی بنظرت بهتون اجازه میدن؟؟
ناشناس
۱۷:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
بر اساس مبحث دوم
یا طراحی + نظارت
یا
طراحی + اجرا ( طرح و ساخت)
چرا راه و شهرسازی مجوز طرح و ساخت به دفاتر و مهندس حقیقی نمیده؟؟؟
چطور میتونه با ساز و کار 15 سال پیش که برای دهه هشتاد که تعداد مهندسین کم بودن و ظرفیت هاشون پر میشد و حالا در دهه نود هم بگه با همون ساز و کار پیش برین؟؟؟
در حال حاضر مهندس مجری بر اساس استعلام با کد بیمه خویش فرما مشخص میشه که در شغل شرکت و اداره نیست
یه پایه ارشد میگیرند با 50 تا پایه 3 ، 100 هزار متر مهر میزنند. او مهندس حقیقی چه گناهی کرده که رفته دفتر تاسیس کرده، باید 3000 متر توی یه سال طراحی کنه؟ توی دو تا طراحی 1500 متری، تموم میشه باید بره پیش همون حقوقی گدایی برای مهر نقشه!!!
بزرگترین وظیفه سازمان و هییت مدیره اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان می باشد چرا هنوز بخش مهمی از ان که استفاده از ناظرین کلیه رشته ها بخصوص برق و مکانیک و نقشه برداری در تمامی پروژه های ساختمانی می بلشد را انجام نمی دهید و هر بار شهر داری و ارگانهای دیگر را به عنوان موانع عدم اجرا مطرح میکنند و به دنبال تفاهم نامه های موقتی هستید مگر تفاهم مجریان نبود چه شد یک طرفه اجرایش نکردند تفاهم با اداره برق و اب نیز همینگونه یکطرفه فسخ شد باید کار را اساسی انجام داد اجرای قانون و مقررات ملی تفاهم نامه نیاز ندارد
برای استفاده از سازنده دارای صلاحیت چه موانعی است چگونه برای کار های بالای ۲۰۰۰ متر به راحتی پول کنترل نقشه و شناسنامه فنی را نقدا از مالک دریافت می کنید ولی برای ثبت قرارداد مجری قبل از معرفی ناظر کاری انجام نمیشود استفاده از کلیه ناطرین و مجریان در ساختمانها به ضرر چه افرادی می باشد که در این راه اقدام موثری انجام نمی دهند
اما نظارت و اجرا محدود به شهر و یا چندین منطقه ؟؟
چطور در حوزه طراحی و چک و کنترل نقشه ها و سلسله مراتب به صورت دقیق و مطابق قانون اجرایی شده و نتیجه اش کاملا عیان هست اما در حوزه های دیگر قوانین نظام مهندسی به صورت سلیقه ای رفتار میکنن؟؟
بخاطر نقص در اجرای قوانین و برخورد سلیقه ای موجب شده تا فرسوده سازیها زیاد بشه!!! و ساختمانهاییکه فقط محصور و همانند قوطی کبریت هستن ....
بر مجاز دانستن تاخيرات حادث شده
از اسفند ماه ٩٨ بدليل بحران كرونا
در قراردادهای صنفی و حرفهای
تا بحال شنیدین که کارگرا اختلاس کرده باشن یا ساز و کار رانت داشته باشن؟؟
کارگری که در ساختمان A داره کار میکنه فقط از مالک ساختمان A دسمتزد دریافت میکنه و از صبح ساعت 8 تا ساعت 5 بعد از ظهر بایستی اونجا حضور فیزیکی داشته باشه و نمیتونه همزمان از مالک ساختمان B هم ادعای گرفتن دستمزد بکنه!!!
چرا هر چقدر به سمت تحصیلکرده ها پیش میریم و به مقاطع تحصیلکرده ها ورود پیدا میکنیم میزان بیکاریشون زیاد هست؟؟
خب کاملاً واضح و روشن هست که راههای دور زدن قوانین رو خوب بلدن و به راحتی میتونن از چندین محل درآمدزایی کنن و ادعای برحق بودن هم میکنن مثلا در قانون نظام مهندسی هم در شرکت کار کنن و بدون حضور فیزیکی از نظام مهندسی هم درآمدزایی کنن؟؟؟
به قول همکارمون شما اگه یکبار با ماشین شخصیت بری تو صف راننده تاکسیا وایسی بنظرت بهتون اجازه میدن؟؟
یا طراحی + نظارت
یا
طراحی + اجرا ( طرح و ساخت)
چرا راه و شهرسازی مجوز طرح و ساخت به دفاتر و مهندس حقیقی نمیده؟؟؟
چطور میتونه با ساز و کار 15 سال پیش که برای دهه هشتاد که تعداد مهندسین کم بودن و ظرفیت هاشون پر میشد و حالا در دهه نود هم بگه با همون ساز و کار پیش برین؟؟؟
در حال حاضر مهندس مجری بر اساس استعلام با کد بیمه خویش فرما مشخص میشه که در شغل شرکت و اداره نیست