شرکتهای خودرو سازیه داخلی رو کلا تعطیل کنید؛؛محصولات موجود را جمع آوری و دفن کنید و خودرو با کیفیت وارد کنید؛؛؛به جای یک پورشه یا بوگاتی 200-300ماشین با کیفیت وارد کنید تا آلودگی رفع شود------خودرو سازان ثابت کردند قادر به تولید خودرو با کیفیت نیستند حتی اگر مالک کارخانه بنز باشند
به نظرم تا وقتی خودرو های آلوده ساز تولید می شوند ومردم ملزم به استفاده از این وسایل می گردند و حق انتخابشان محدود است و عرضه انحصاری خودرو مورد حمایت همه جانبه در پنهان و آشکار است نمی توان کاری کرد. تنها کالایی که سود خوبی برای گروه های مرتبط دارد سلامتی مردم است.کارخانه دار بهره می برد. پورسانت های احتمالی واردات برخی مدیران شاید کمر اتکا به تولید داخل را شکسته باشد دیدیم به اسم خودرو ملی اکثر قطعات وارداتی بود وبه مردم دروغ گفته بودند وبا تحریم ها این مسائل روشن شد.بازار سیاه هم بر سود آنان افزوده است. شهرداری هم سهم خود را از آلودگی می برد و درآمد هنگفتی کسب می کند. عوارض و جریمه و...اما فقط جان مردم کوچه و بازار و فرزندان ما در خطر است.به چه قیمت باید از صنعتی اینگونه حمایت کرد.اگر جدی هستیم، انحصار را برداریم .بودجه واقعی به تحقیقات صنعتی بدهیم .آیا نمی توان موتور خودرو های روز و کم مصرف را مهندسی معکوس و یا مشابه سازی کرد؟ چرا نرخ گاز برای خودرو ها در سال های قبل گران شد .مگر قرار بر تشویق مردم در گاز سوز شدن خودرو ها نبود؟ جایگاه هیبرید کجاست؟ باید از متخصصین و صنعت گران مولد حمایت کرد و سرمایه به آنان داد .بگذاریم برخی خودرو های داخلی بسازند و وارد کار شود.چرا مردم از سهام این ها خرید میکنند و رونق در سهام دارند ؟ باید گرو های جدید در تولید اضافه شوند.واردات هدفمند باید بیشتر شود و گمرکی آن کاهش یابد. خودرو امروزه ی ما محور آلودگی است ولی مسئولین بیشترین فشار را در محدود سازی مردم اعمال میکنند در حالی که دولت و مجلس و ... باید به خودشان فشار بیاورند تا تغییر ایجاد شود و مردم هم در این صورت همکاری بیشتری خواهند داشت.
سلام اگر گوش شنوا باشد باید سه برنامه تدوین و اولویت بندب و اعتبار سنجی و بلافاصله بعد از جلسه تصمیم علمی اجرا شروع شود . 1 - برنامه کوتاه مدت 2 - میان مدت 3- بلند مدت . در برنامه کوتاه مدت از تردد خودروهای چهار سیلندر وکامیون ها و فعالیت کارخانه های آلاینده از ساعت 5 صبح تا 11 شب جلو گیری شود . خودروهای تک سرنشین با پلاک تهران متوقف و به پارکینگ هدایت شوند . هر مغازه با همکاری شهرداری ملزم به طراحی حوضچه آبفشان و کاشت درخت در کناره مغازه شود . پارک خودرو در کوچه و خیابان کم عرض ممنوع و البته پارکینگ عمومی چند طبقه در محله ها احداث گردد . برای میان مدت : فروشس پارکینگ برای پاساژ و مغازه و منزل توسط شهرداری ممنوع و ساختمان بدون پارکینگ به تناسب مسکونی و تجاری یعنی بدون مجوز ساخت و تخریبی محسوب شود . مکان یابی مناسب برای کارخانجات آلاینده درون شضهری انجام و انتقال صورت گیرد . مجوز ساخت واحد های مسکونی بستگی به تراکم محل کاهش یابد ( با تخریب بنای 4 طبقه برای نوسازی مجوزی بیش از 3 طبق صادر نشود ) خدمات رفاهی مثل بیمارستان و مراکز تفریحی و فروش گاه های بزرگ حداقل 5 کیلومتر با حاشیه کلان شهر فاصله داشته باشند و... و اما بلند مدت : تمرکز زدایی و توریع وزارت خانه ها بستگی به پتانسیل استان ها انجام شود و توسعه زیر ساخت خدماتی در مناطق محرو کشور درل دستور کار قرار گیرد . مالیات بر درآمد در کلان شهر ها افزایش و وام های کم بهره برای ساخت و خرید منزل در مناطق محروم در اختیار مردم قرار گیرد . خدمات ریلی ب و هوایی رای مناطق مختلف کشور افزایش و عدالت در توزیع خدمات رعایت شود . ساخت خودرو های برقی و کم حجم در دستور کار قرار گیرد . یبک زندگی فعلی تغییر و استفاده از کار و خدمات الکترونیکی افزایش و حتی بتوان بعضی از فعالیت های شرکتی و اداری را در منزل انجام داد تردد کمتر آلو دگی کمتر ( فقط شعار دولت الکترو نیک ندهیم ، عمل کنیم ) و...
مجوز سه طبقه به بالا ندهند ،حالا تو روستاها هم دارن چند طبقه میسازن !!!!
اصل مدیریت شهری و ساختمانسازی اصولی و استفاده از تکنولوژی روز جهان در تولید و مصرف انرژی است.
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
طبقات زیاد ساختمانها نتیجه اش همین آلودگی و ترافیک است. البته خطرات و تهدیدات زلزله را نیز افزایش می دهد. مبنا باید کاهش تراکم ساختمانی و تردد کمتر خودروها باشد. این اصل موضوع برای حل معضل آلودگی است.
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
چاره ی آن ، ابتدا کاهش قیمت سوخت گاز وبعد گازسوز کردن اجباری تمام وسایل نقلیه موتوری ووسایل گرما زا ویابرقی کردن این وسایل؟؟!!! نه اینکه آلودگی بهانه ایی برای دولت باشد تا قیمت سوخت راافزایش دهد؟؟؟!!
به نظر من همونطور که تونستن وسیله ای بسازن ابرهاروبارور کنن و همچنین دستگاه آب شیرین کن که اب دریارو شیرین کنن اختراع کنن به این فکر کنن که دستگاهی اختراع کنن که این آلودگی رو جذب که و تبدیل کنه به یه ماده مفید یا جاهایی که باعث این الودگی میشه دستگاه هارا قراربدن که موادالوده کننده رو جذب کنن.
چون کلان شهرها به دلیل کارخونه های زیاد و ماشین و ... درهرصورت این الودگی ها هست اگر کارخانه هارو جای دیگه منتقل بدن جاهای دیگم الوده میشه و این درست نیست
ساخت نیروگاههای پاک و خودروهای پاک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصل مدیریت شهری و ساختمانسازی اصولی و استفاده از تکنولوژی روز جهان در تولید و مصرف انرژی است.
ما کاری نه به فرمول داریم نه برنامه
چون کلان شهرها به دلیل کارخونه های زیاد و ماشین و ... درهرصورت این الودگی ها هست اگر کارخانه هارو جای دیگه منتقل بدن جاهای دیگم الوده میشه و این درست نیست
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
خدایی چقدر فکر کردی تا به این نتیجه ایران خودرویی و سایپایی رسیدی؟؟!!!!!!!!