من نمیدونم شما تهرانیها چطور تو اون ترافیک وشلوغی طاقت میارید
من یک بار از شهرستان اومدم تهران خداشاهده سردرد گرفتم اخه این همه جمعیت ،خوردو، شلوغی خیلی اعصاب میخواد روستای ما درآمد خیلی کمه ولی خدارو شکر از لحاظ آب و هوا و خلوتی عالیه و نظر من اینه که تنها راه خلاصی از آلودگی و ترافیک تهران بها دادن به شهرستان و مخصوصا به روستاهاست روستای خودمون تقریبا تمام جوانها اومدن تهران چرا ؟ چون روستا درآمد و کار نیست اخه چرا همه چی جمع شده تهران؟بابا بیایند امکاناتو پخش کنن تو کل کشور دیگه کسی از روستاها فرار نکنه به سمت تهران
راهکار
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
همین جوانهای شهرستانی شهرها و روستاهای خودشونو ول کردن اومدن تهران فکر کردن چه خبره اومدن اینجا با کلاس بشن
یک متخصص شهرسازی
۱۵:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهبردهای کلان مقیاس و بلندمدت:
- آمایش منطقهای برای کمینه سازی رفتوآمد شهرهای اقماری و خوابگاهی
- بهینهسازی کاربری های درون شهری برای کاهش رفتوآمد خرید، اشتغال و تحصیل
- بهرهگیری از رویکرد شهر هوشمند و خدمات فناورانه
برخی راهکارهای پیشنهادی:
- انتقال بازار قدیمی و فرسوده مرکز تهران بر اساس طرح های مصوب پیشین
- انتقال صنایع و کارگاه های آلاینده به فاصله ۱۰۰ کیلومتری از شهر
- گازسوز کردن همه اتوبوسهای شهری
- ممنوعیت تردد موتور سیکلت در محدوده کنترل ترافیک
- بهینهسازی وسایط نقلیه و وسایل گرمایشی
- گسترش طرح دوچرخه در مرکز شهر
- گسترش فضاهای سبز مرکز شهر
- تقویت شبکه پیادهروی مرکز شهر
...
این راهبردها و راهکارها مدتهاست که در طرحهای مصوب آمده (از ۱۳۴۹) اما تا تحقق فاصله زیادی دارند، گرفتار روزمرگی و کوته بینی شده ایم. خاصیت لیبرالیسم این است.
راهکار
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
مسعود
۱۴:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
یکی از راههای حل مشکل الودگی هواتولید خودروهای الکتریکی است.
ولی تولید خودروی الکتریکی و جاگزینی آنها پرهزینه هست و مدت زمان زیادی طول میکشه.یه راه سریعتر اینه که از شرکتهای خودرو سازی یا شرکتهای دانش بنیان خواسته بشه موتور برقی را طراحی کنن که امکان تعویض ان با موتورهای بنزینی فعلی که بر روی خودروها نصب هست را داشته باشند.این کار هزینه کمتری برای خریدار در پی داره و سریعتر انجام میشه.باید از تاکسیها شروع بشه و بعد خودروهای شخصی را برقی کنن.دولت هم باید از خریداران حمایت کند و با پرداخت تسهیلات و تخفیفهای ویژه به رفع الودگی هوا کمک کند
مشکل خودرو ساز هان مشکل وارد کنندگان بنزینن
که فقط میگن خودم خودم خودم بقیه به درک
محمد
۱۴:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
کاش تو همه مسائلی که مردم با اونها درگیر هستند از اونها نظر خواهی کنید
۱. مشکل اصلی آلودگی هوا تعداد زیاد خودرو هست که در سطح شهر رفت و آمد میکنند اگه ترافیک رو کم کنید خودروها زودتر به مقصد میرسند و مدت کمتری موتور خودرو کار میکند بنابر این آلودگی کمتر میشود یکی از راهکارها برطرف کردن عوامل ترافیک زا و رفع مهندسی نادرست معابر هست
۲. دیگری اینکه تمام خودروها در فصل پاییز و زمستان فقط یک روز در هفته اجازه عبور و مرور داشته باشند
۳.واگنهای خطوط مترو جدید رو دوطبقه درست کنند
۴. سعی کنید مهندسی ساخت تاکسی هوایی رو بومی سازی کنید (تذکر:اول فرهنگ استفاده صحیح رو آموزش بدید)
۵. آلودگی هوا و تبعات واقعی اون رو به مردم بگید و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی رو بطور مستمر و مداوم در رسانهها اطلاع رسانی کنید
سعی کنید مهندسی ساخت تاکسی هوایی رو بومی سازی کنید?
راهکار
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
سعید
۲۲:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خودروهای پایتخت برقی بشن
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام تمرکز زدایی تقریبا از سال ۶۴ سخن از این بود که همه وزارتخانه ها در تهران نباشه. اما خلاف این عمل شد . توزیع عادلانه امکانات در سراسر کشور و محرومیت زدایی . متاسفانه استان هی غیراز تهران و البرز به جای حرکت به جلو در زمینه های مختلف عقب گرد داشته اند. عدم وجود مشاغل متنوع در استان های کشور عموم جوانها را به سمت زندگی در تهران کشانده . عدم رعایت عدالت در حقوق و دستمزد و مزایای کارمندان دولتی و مشاغل آزاد. عدم رعایت عدالت آموزشی. و... کمبود وسایل نقلیه عمومی و در مناطقی در دسترس نبودن راحت این وسایل. تداخل ساعت شروع مدارس با ساعت شروع ادارات و هزاران عامل اگر حتی دو عامل از این موانع کنار رود درصد بالایی از معضل ترافیک و آلودگی هوا کم خواهد شد.
ماشین برقی عالیه
یا
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
مسعود
۱۴:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
یکی از راهکارهای موثر بر الودگی تولید و نصب فیلتر در مسیر خروج دود از اگزوز خودروها و موتورهاست.از این روش برای جلوگیری از خروج الاینده ها از خروجی دود در کارخانه خا نیز میتوان استفاده کرد فیلترهایی بزرگ و قابل تعویض.راهکارهایی که بقیه دوستان پیشنهاد کردن خوب است مثل اتتقال پایتخت.ولی انتقال پایتخت یه کار بزرگ و هزینه بر و زمانبر هست.تهران به روش زودبازده نیاز دارهِ
با سلام تقریبا سی و هفت هشت سال پیش برنامه فکر میکنم سیمای اقتصاد بود از تلویزیون پخش کرد که تمرکز و مرکزیت ، تمرکز و مرکزیت میآورد تقریبا بعد از 40 سال از گذشت انقلاب که یکی از اهدافش تمرکز زدائی و مهاجرت معکوس به شهرهای کوچکتر وروستاها بود متاسفانه مورد غفلت عمدی یا سهوی مسئولین قرار گرفت و امروز با تورم قیمت خانه ها چندین برابر شهرستانها و روستاها در تهران هستیم و سیل مهاجرت به تهران همچنان ادامه دارد و مسئولین هرچقدر مترو ، وسائل حمل و.نقل عمومی ، فضای سبز ، پل ، زیرگذر، خودروی نو در اختیار تهران بگذارند با این سیل جمعیت مهاجر و موجود هیچ کاری از پیش نخواهند برد بنظر من تنها راه بردن پایتخت از تهران و گرانتر کردن ملک در شهرستانها همپای تهر ان برای مهاجرت معکوس از تهران میباشد چون قیمت ملک در تهران بی حساب گران میشود جمعیت کشور هر آنچه دارند می فروشند تا چند متری حتی اندک در تهران ملکی بخرند تا بدون دردسر مالشان افزایش یابد علاوه بر اینکه بیکاران کشور برای کار به تهران میآیند باید به شهرستانها و روستاها بها داده شود تا مهاجرت معکوس اتفاق بیافتد حال خود دانید صلاح مملکت خویش خسروان دانند
ببینید مصرف سوخت های فسیلی علاوه بر آلودگی هوا سبب گرمایش جهانی میشه همین گرمایش جهانی باعث آب شدن قطب های شمال و جنوب میشه و در نتیجه همه خشکی ها میرن زیر آب و همه موجودات نابود میشن .
اگر تمام سطح کویر لوت رو صفحه های خورشیدی جهت تولید انرژی الکتریکی بزنیم هم از انرژی نو استفاده کردیم که قابل تجدیده و تموم نمیشه هم توی کاهش آلودگی هوا خیلی موثره ، کویرلوت میتونه به اندازه نیاز جهان برق تولید کنه.امروز رفتم آزمایش خون دادم ، دیدم خونم حدود رنگ بادمجونیه به کسی که داشت خون میگرفت گفتم چرا این رنگیه گفت همه کسایی که توی این یه هفته اومدن آزمایش بدن خونشون این رنگیه به خاطر اینه که اکسیژن خون کمه ، دلیلشم آلودگی هوائه
اگه اکسیژن کافی توی خون نباشه سلول های بدن میمیرن
قبلا آموزش و پرورش شیر میداد به مدارس تهران بخاطر آلودگی هوا الان اونم نمیده
راهکار ها مشخصه و یه عده نمیخوان که ماجرا رو حل کنن وقتی میتونن از آلودگی هوا به اسم طرح ترافیک و..پول در بیارن قطعا برای آلودگی هوا کاری نمی کنن.قطعه ای به نام مبدل کاتالیستی باید با قیمت کمتری عرضه بشه تا مردم توتن خرید داشته باشن.
"کاتالیست تا ۹۰٪ گازهای سمی را بیاثر میکند بهگونهای که هیدروکربنهای نسوخته که از موتور خارج میشوند را به آب و دی اکسید کربن تبدیل میکند.[۱] علاوه بر این اکسید ازت را به گاز ازت تبدیل میکند بنابراین کاتالیست در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر است.[۲] طول عمر مفید کاتالیست ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر است.[۳] مبدلهای کاتالیست که هماکنون بر روی خودروهای تولیدی در ایران نصب میشود تا میزان آلایندگی آنها را کاهش دهد پس از ۸۰۰۰۰ کیلومتر پر شده و عملاً کارایی خود را از دست میدهد و میزان آلایندگی خودرو تا پنج برابر افزایش مییابد.[۴] متوسط عمر کاتالیست چیزی حدود ۴ سال است و پس از مدت زمان یاد شده باید قطعه مورد نظر تعویض شود.[۵]"
90درصد آلاینده کم میشه دقت کنید
کاهش جمعیت خودروهای برقی موتور سیکلت های برقی حمل ونقل عمومی قوی و کارآمد بنزین با کیفیت عریض کردن خیابانهای پر ترافیک فرهنگ رانندگی درست
باز شدن خانه های عفاف برای جلوگیری از دور دور جوانها پولدار شدن راننده های کم پول
و دادن وام به آنها تا ماشین نو بخرند
من یک بار از شهرستان اومدم تهران خداشاهده سردرد گرفتم اخه این همه جمعیت ،خوردو، شلوغی خیلی اعصاب میخواد روستای ما درآمد خیلی کمه ولی خدارو شکر از لحاظ آب و هوا و خلوتی عالیه و نظر من اینه که تنها راه خلاصی از آلودگی و ترافیک تهران بها دادن به شهرستان و مخصوصا به روستاهاست روستای خودمون تقریبا تمام جوانها اومدن تهران چرا ؟ چون روستا درآمد و کار نیست اخه چرا همه چی جمع شده تهران؟بابا بیایند امکاناتو پخش کنن تو کل کشور دیگه کسی از روستاها فرار نکنه به سمت تهران
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
- آمایش منطقهای برای کمینه سازی رفتوآمد شهرهای اقماری و خوابگاهی
- بهینهسازی کاربری های درون شهری برای کاهش رفتوآمد خرید، اشتغال و تحصیل
- بهرهگیری از رویکرد شهر هوشمند و خدمات فناورانه
برخی راهکارهای پیشنهادی:
- انتقال بازار قدیمی و فرسوده مرکز تهران بر اساس طرح های مصوب پیشین
- انتقال صنایع و کارگاه های آلاینده به فاصله ۱۰۰ کیلومتری از شهر
- گازسوز کردن همه اتوبوسهای شهری
- ممنوعیت تردد موتور سیکلت در محدوده کنترل ترافیک
- بهینهسازی وسایط نقلیه و وسایل گرمایشی
- گسترش طرح دوچرخه در مرکز شهر
- گسترش فضاهای سبز مرکز شهر
- تقویت شبکه پیادهروی مرکز شهر
...
این راهبردها و راهکارها مدتهاست که در طرحهای مصوب آمده (از ۱۳۴۹) اما تا تحقق فاصله زیادی دارند، گرفتار روزمرگی و کوته بینی شده ایم. خاصیت لیبرالیسم این است.
هر کی پول داره می تونه وارد طرح بشه و آلودگی هم کشک
بی پولها هم اشتباه می کنن برن از تهران پولدارا
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
یکی از راههای حل مشکل الودگی هواتولید خودروهای الکتریکی است.
ولی تولید خودروی الکتریکی و جاگزینی آنها پرهزینه هست و مدت زمان زیادی طول میکشه.یه راه سریعتر اینه که از شرکتهای خودرو سازی یا شرکتهای دانش بنیان خواسته بشه موتور برقی را طراحی کنن که امکان تعویض ان با موتورهای بنزینی فعلی که بر روی خودروها نصب هست را داشته باشند.این کار هزینه کمتری برای خریدار در پی داره و سریعتر انجام میشه.باید از تاکسیها شروع بشه و بعد خودروهای شخصی را برقی کنن.دولت هم باید از خریداران حمایت کند و با پرداخت تسهیلات و تخفیفهای ویژه به رفع الودگی هوا کمک کند
که فقط میگن خودم خودم خودم بقیه به درک
۱. مشکل اصلی آلودگی هوا تعداد زیاد خودرو هست که در سطح شهر رفت و آمد میکنند اگه ترافیک رو کم کنید خودروها زودتر به مقصد میرسند و مدت کمتری موتور خودرو کار میکند بنابر این آلودگی کمتر میشود یکی از راهکارها برطرف کردن عوامل ترافیک زا و رفع مهندسی نادرست معابر هست
۲. دیگری اینکه تمام خودروها در فصل پاییز و زمستان فقط یک روز در هفته اجازه عبور و مرور داشته باشند
۳.واگنهای خطوط مترو جدید رو دوطبقه درست کنند
۴. سعی کنید مهندسی ساخت تاکسی هوایی رو بومی سازی کنید (تذکر:اول فرهنگ استفاده صحیح رو آموزش بدید)
۵. آلودگی هوا و تبعات واقعی اون رو به مردم بگید و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی رو بطور مستمر و مداوم در رسانهها اطلاع رسانی کنید
راهکار
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
یا
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
یکی از راهکارهای موثر بر الودگی تولید و نصب فیلتر در مسیر خروج دود از اگزوز خودروها و موتورهاست.از این روش برای جلوگیری از خروج الاینده ها از خروجی دود در کارخانه خا نیز میتوان استفاده کرد فیلترهایی بزرگ و قابل تعویض.راهکارهایی که بقیه دوستان پیشنهاد کردن خوب است مثل اتتقال پایتخت.ولی انتقال پایتخت یه کار بزرگ و هزینه بر و زمانبر هست.تهران به روش زودبازده نیاز دارهِ
اگر تمام سطح کویر لوت رو صفحه های خورشیدی جهت تولید انرژی الکتریکی بزنیم هم از انرژی نو استفاده کردیم که قابل تجدیده و تموم نمیشه هم توی کاهش آلودگی هوا خیلی موثره ، کویرلوت میتونه به اندازه نیاز جهان برق تولید کنه.امروز رفتم آزمایش خون دادم ، دیدم خونم حدود رنگ بادمجونیه به کسی که داشت خون میگرفت گفتم چرا این رنگیه گفت همه کسایی که توی این یه هفته اومدن آزمایش بدن خونشون این رنگیه به خاطر اینه که اکسیژن خون کمه ، دلیلشم آلودگی هوائه
اگه اکسیژن کافی توی خون نباشه سلول های بدن میمیرن
قبلا آموزش و پرورش شیر میداد به مدارس تهران بخاطر آلودگی هوا الان اونم نمیده
"کاتالیست تا ۹۰٪ گازهای سمی را بیاثر میکند بهگونهای که هیدروکربنهای نسوخته که از موتور خارج میشوند را به آب و دی اکسید کربن تبدیل میکند.[۱] علاوه بر این اکسید ازت را به گاز ازت تبدیل میکند بنابراین کاتالیست در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر است.[۲] طول عمر مفید کاتالیست ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر است.[۳] مبدلهای کاتالیست که هماکنون بر روی خودروهای تولیدی در ایران نصب میشود تا میزان آلایندگی آنها را کاهش دهد پس از ۸۰۰۰۰ کیلومتر پر شده و عملاً کارایی خود را از دست میدهد و میزان آلایندگی خودرو تا پنج برابر افزایش مییابد.[۴] متوسط عمر کاتالیست چیزی حدود ۴ سال است و پس از مدت زمان یاد شده باید قطعه مورد نظر تعویض شود.[۵]"
90درصد آلاینده کم میشه دقت کنید
باز شدن خانه های عفاف برای جلوگیری از دور دور جوانها پولدار شدن راننده های کم پول
و دادن وام به آنها تا ماشین نو بخرند