الان دولت و کشور کلی داره هزینه الودگی هوا تهران رو میده از قبیل مرگ . تعطیلی و ...
شهرداری و دولت در تهران طرح رایگان کلیه وسایل نقلیه رو در تهران انجام بده و پولش رو از هزینه دولت و شهرداری بده . و بعد استفاده از وسایل نقلیه رو مثل طرح ترافیک سخت گیری کنه مثلا حرکت خودرو تک سرنشین رو طرح بزاره و اجازه حرکت نده و کلی طرح در این مورد
بنظر من دولت باید یک سری از سازمانها و ادارات را از تهران به شهرهای دیگر انتقال بدهد و همچنین توسعه خطوط مترو و ایجاد گسترده وسایل نقلیه عمومی . و تولید خودروهای کم مصرف و برقی و همچنین فرهنگسازی جهت استفاده مردم از دوچرخه و موتورهای شارژی و اسقاط خودروهای قدیمی دودزا و همچنین گازسوز کردن خودروهای دیزلی و ایجاد شرایط برای استفاده عموم مردم از انرژی خورشیدی
در آيين نامه مقررات ملي ساختمان هر ساختمان موظف باشد تا مثلا ٢٠درصد از زير بنا را در پست بام به فضائ سبز اختصاص دهد كه البته در فصل زمستان درخت سبز باشد.
با گران کردن بنزین و عوارض نمی شود جلو الودگی رو گرفت فقط تو ایران باید دعا کردن باد بیاد چون راهی بعد هم شما پول می گیرین باید راه حل داشته باشید نه مردم عادی
در کشور سنگاپور این کاررو کردن....ماشین ها دردورنگ پلاک میشن سفید قرمز....هر پلاکی که سفیده مالیات زیاد می ده از هفت صبح تا هفت شب می تونه بیاد بیرون
پلاک قرمز از مالیات خلاصه از هفت شب تا هفت صبح
شاید بتونیم این موارد رو در نظر بگیریم.
۱- نصب اجباری فیلترهای جذب آلایندگی برای کارخانه ها تست آلایندگی آنها به صورت آنلاین. و دستور تعطیلی و جریمه سنگین در صورت رعایت نکردن.
۲- کمک و تسهیل واردات و تولیدات خودروهای ارزان قیمت با کاربرد درون شهری (با ابعاد کوچک تر و تعداد سرنشین کمتر) که با انرزی برق و یا انرزی های پاک دیگر کار میکنند. (البته اگر مافیای بنزین بگذارد)
۳- کمک به تبدیل موتورسیکلت های انژکتوری به برقی که سهم مهمی در آلودگی هوا و همچنین صوتی دارند.
۴- مورد چهارم بلند مدت و هزینه بر بوده و مستلزم عزم جدی مسئولین است که آن هم توسعه حمل و نقل عمومی و وسیع تر بطوری که فرد نیازی نبیند خودروی شخصی را از منزل به جز سفرهای برون شهری،بیرون کند.
در جنوب تهران هم کارخانه سیمان آثار خود را بر روی شهر ری گذاشته و در شمال تهران هم که کارخانهای نیست، میزان شاخص آلودگی هوا به طور فاحشی پایینتر از سایر مناطق شهر است.!!!
===========
آلودگی هوای جنوب تهران بخاطر تردد اکثریت خودروها به سمت جنوب کشور و وجود تردد در کمربندی شرق به غرب(و بلعکس) است!!! نه کارخانه سیمان. و در شمال تهران کوه است و تردد نیست.
سلام
هر وقت عزم جدی داشتید اونموقع اعلام کنید
1- منابع آلوده کننده فقط موتور و کامیون نیست گر چه تاثیرشان بالاست
2- راه حل وجود دارد اما عزم جدی وجود ندارد برای مثال از دعوای 4 ساله موتور کاربراتوری با موتور انژکتوری که هنوز بجایی نرسیده تا قیمت بالای موتور برقی و از تولید نشدن کاتالیست ها و سنسورهای مورد نیاز
3- طرحههایی که به ذهن آقایان گوشه چشمی می رسد سریع اجرایی می شوند مثل پاشش آب توسط هلی کوپتر اما طرحهای اساسی باید سالها خاک کارشناسی بخورد اونهم توسط ناکارشناسان
زیاده از حد جسارت است.
چون هر چه موتور خودرو تنظیم و بروز باشد لاجرم در مقیاس زیاد انباشتگی دود ایجاد میشود .
شهرداری و دولت در تهران طرح رایگان کلیه وسایل نقلیه رو در تهران انجام بده و پولش رو از هزینه دولت و شهرداری بده . و بعد استفاده از وسایل نقلیه رو مثل طرح ترافیک سخت گیری کنه مثلا حرکت خودرو تک سرنشین رو طرح بزاره و اجازه حرکت نده و کلی طرح در این مورد
پلاک قرمز از مالیات خلاصه از هفت شب تا هفت صبح
جمع کنید این طرحهای پولکی رو یه طرح قانونی بذارید وهمه ملزم به اجرای آن شوند..
۱- نصب اجباری فیلترهای جذب آلایندگی برای کارخانه ها تست آلایندگی آنها به صورت آنلاین. و دستور تعطیلی و جریمه سنگین در صورت رعایت نکردن.
۲- کمک و تسهیل واردات و تولیدات خودروهای ارزان قیمت با کاربرد درون شهری (با ابعاد کوچک تر و تعداد سرنشین کمتر) که با انرزی برق و یا انرزی های پاک دیگر کار میکنند. (البته اگر مافیای بنزین بگذارد)
۳- کمک به تبدیل موتورسیکلت های انژکتوری به برقی که سهم مهمی در آلودگی هوا و همچنین صوتی دارند.
۴- مورد چهارم بلند مدت و هزینه بر بوده و مستلزم عزم جدی مسئولین است که آن هم توسعه حمل و نقل عمومی و وسیع تر بطوری که فرد نیازی نبیند خودروی شخصی را از منزل به جز سفرهای برون شهری،بیرون کند.
===========
آلودگی هوای جنوب تهران بخاطر تردد اکثریت خودروها به سمت جنوب کشور و وجود تردد در کمربندی شرق به غرب(و بلعکس) است!!! نه کارخانه سیمان. و در شمال تهران کوه است و تردد نیست.
هر وقت عزم جدی داشتید اونموقع اعلام کنید
1- منابع آلوده کننده فقط موتور و کامیون نیست گر چه تاثیرشان بالاست
2- راه حل وجود دارد اما عزم جدی وجود ندارد برای مثال از دعوای 4 ساله موتور کاربراتوری با موتور انژکتوری که هنوز بجایی نرسیده تا قیمت بالای موتور برقی و از تولید نشدن کاتالیست ها و سنسورهای مورد نیاز
3- طرحههایی که به ذهن آقایان گوشه چشمی می رسد سریع اجرایی می شوند مثل پاشش آب توسط هلی کوپتر اما طرحهای اساسی باید سالها خاک کارشناسی بخورد اونهم توسط ناکارشناسان
زیاده از حد جسارت است.