خواهشمند ام خواهشمندم و مجددا خواهشمندم به رانندگان اتوبوس در تهران كه عمده آنها نيز فرسوده هستند اجبار شود يا دستور داده شود و يا با تشويق و تنبيه فهمانده شود اتوبوسهاي خود شون رو زمانيكه توفق بالاي 5 دقيقه دارن خاموش كننده بنده هزاران بار ديدم صبح كه سر كار ميام اكثر اينها اتوبوسشون رو كه هوا سرده گاها شب تا صبح يا روشن ميزارن و ميخوابن يا خارج از ايستگاه كه داخل ماشين گپ ميزنن خاموش نميكنن.
اشتباهات زیر ساختی همچون بلند مرتبه سازی ها
مسیرهای اشتباه مترو .، چون متر و به جای اینکه مسیر های مختلف که محلات را به مرا کز اداری و تجاری وصل کند .. زیر خیابانهای اصلی قراگرفته ، که وسائل حمل و نقل هم هست
ولی کسانیکه در محله های مختلف مسکونی عهستن باید باز خودرو خود را به خیابان یا ایستگاه مترو برساند
مسیرهای جدید باید محلات را به متروهای فعلی وصل کند
و علی ماشاالله اشکالات مختلف
که فقط مرسید به باد و جابجائی هوا !!!!
راهکارش توسعه فراگیر مترو خودرو برقی و موتور سیکلت و دوچرخه برقیه نه تنها در تهران بلکه در سرتاسر کشور
هرچی یارانه هم تو این بخش بدین هزینه نیست سرمایه گذاری چند برابریست شک نکنید
به لطف الهی ؛ کشور ما به میزان زیاد ، از تابش خورشید برخوردار است . با برنامه ریزی ، می توان از صفحات خورشیدی ، برای تولید انرژی در سطح وسیع استفاده و از سوخت فسیلی ، با تبدیل به فراورده های پتروشیمی ، هم از خام فروشی جلوگیری و هم ارزش افزوده بالایی کسب نمود !!
سلام
با توجه به اینکه مشکل الودگی هوا هر سال در تهران وجود دارد باید راهکاری اساسی برای آن در نظر گرفت.همیشه با بارش باران الودگی هوا برطرف میشود پس بهتر این است که با بارشهای مصنوعی این مشکل را تا حد زیادی حل کرد.به نظر من با نصب برجهای آبپاش میتوان به این هدف دست پیدا کرد.این برجها در مسیرهای ورود الودگی به شهر نصب شود.ارتفاع برجها باید بلند باشد و از پمپهای قوی برای پاشیدن اب به اطراف استفاده شود.این برجها باید در داخل شهر هم نصب شود.در بالای ساختمانهای بلند و به صورت مجزا در معابر و مناطق الوده.درست است که تامین اب و تاسیسات این پروژه سخت و هزینه بر است ولی در دراز مدت مفید خواهد بود.درست است که هرچقدر برجها بلند باشد به ارتفاع بالاتر از الودگی نمیرسد ولی محدوده پایینتر از ارتفاع برجها از الودگی پاک میشود.با یک مهندسی و طراحی دقیق و استفاده از نظر صاحبنظران میتوان این ایده را در کلان شهرها پیاده کرد.
تا راهکارهای تشویقی و تنبیهی اثر گذار ، در این مورد اعمال نشود ، اوضاع همین و بدتر هم خواهد بود ! فقط باید مردم به استفاده راحت و بی دردسر ، از وسایل نقلیه عمومی ترغیب شوند !!
راهکار واقعی :
1. تولید خودروهایی با مصرف سوخت استاندارد مطابق استاندارد در دنیا.
2. راه اندازی مجدد سرویس ادارات و شرکتها .
3.نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که در برخی موارد تعداد کم و فرسوده است.
4. دادن توانایی به افراد جهت زندگی در نزدیکترین نقطه به محل کار.
در غیر اینصورت اگر این موارد انجام نشود با افزایش قیمت سوخت تنها گرانی تشدید میشود.
نیمی از الودگی هوا در زمستان بخاطر لوازم گرمایشی گاز سوز منازل است اگر سیستم برق رسانی را قوی کنید و مردم از وسایل گرمایشی برقی استفاده کنند الودگی نصف خواهد شد.
اشتباهات زیر ساختی همچون بلند مرتبه سازی ها
مسیرهای اشتباه مترو .، چون متر و به جای اینکه مسیر های مختلف که محلات را به مرا کز اداری و تجاری وصل کند .. زیر خیابانهای اصلی قراگرفته ، که وسائل حمل و نقل هم هست
ولی کسانیکه در محله های مختلف مسکونی عهستن باید باز خودرو خود را به خیابان یا ایستگاه مترو برساند
مسیرهای جدید باید محلات را به متروهای فعلی وصل کند
و علی ماشاالله اشکالات مختلف
که فقط مرسید به باد و جابجائی هوا !!!!
هرچی یارانه هم تو این بخش بدین هزینه نیست سرمایه گذاری چند برابریست شک نکنید
وزارتخانه ها در استانهای کشور پخش شود
امکانات به طور عادلانه کشور پخش شود
مزیت زندگی در شهرستان ایجاد شود
با توجه به اینکه مشکل الودگی هوا هر سال در تهران وجود دارد باید راهکاری اساسی برای آن در نظر گرفت.همیشه با بارش باران الودگی هوا برطرف میشود پس بهتر این است که با بارشهای مصنوعی این مشکل را تا حد زیادی حل کرد.به نظر من با نصب برجهای آبپاش میتوان به این هدف دست پیدا کرد.این برجها در مسیرهای ورود الودگی به شهر نصب شود.ارتفاع برجها باید بلند باشد و از پمپهای قوی برای پاشیدن اب به اطراف استفاده شود.این برجها باید در داخل شهر هم نصب شود.در بالای ساختمانهای بلند و به صورت مجزا در معابر و مناطق الوده.درست است که تامین اب و تاسیسات این پروژه سخت و هزینه بر است ولی در دراز مدت مفید خواهد بود.درست است که هرچقدر برجها بلند باشد به ارتفاع بالاتر از الودگی نمیرسد ولی محدوده پایینتر از ارتفاع برجها از الودگی پاک میشود.با یک مهندسی و طراحی دقیق و استفاده از نظر صاحبنظران میتوان این ایده را در کلان شهرها پیاده کرد.
1. تولید خودروهایی با مصرف سوخت استاندارد مطابق استاندارد در دنیا.
2. راه اندازی مجدد سرویس ادارات و شرکتها .
3.نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که در برخی موارد تعداد کم و فرسوده است.
4. دادن توانایی به افراد جهت زندگی در نزدیکترین نقطه به محل کار.
در غیر اینصورت اگر این موارد انجام نشود با افزایش قیمت سوخت تنها گرانی تشدید میشود.